גילת תקשורת נאלצה להפחית את מחיר ההנפקה ב-%23 ל-8.5 ד'

החברה גייסה בארה"ב 21.3 מיליון דולר לפי שווי חברה של 77 מיליון דולר

חברת גילת תקשורת הצליחה להוציא בסוף השבוע את הנפקתה בוול סטריט, אולם נאלצה להתפשר לבסוף על המחיר. ההנפקה שתוכננה להתבצע בטווח מחירים שבין 12-10 דולר ולפי שווי חברה של 100 מיליון דולר, נעשתה לבסוף במחיר של 8.5 דולר למניה ולפי שווי חברה של 77 מיליון דולר - כ-%23 מתחת למחיר המקורי. גם כמות המניות שהוצעו בהנפקה הופחתה מ-2.8 מיליון מניות ל-2.5 מיליון מניות. ההפחתה נעשתה על חשבונם של בעלי המניות בחברה שהפחיתו את הצעת המכר מ-620 אלף מניות ל-320 אלף מניות.

בסופו של דבר עמד היקף ההנפקה של גילת תקשורת על 21.3 מיליון דולר ברוטו. לאחר העמלות לחתמים ובניכוי הצעת המכר תקבל קופת החברה סכום של 17.2 מיליון דולר. במסחר שנערך ביום שישי לאחר הפרייסינג, עברו מיד ליד 880 אלף מניות, ומחיר המנייה עלה מעט ל-8.6 דולר.

נעם פינק, ממנהלי גילת תקשורת, שהוקמה על ידי קבוצת המייסדים של גילת רשתות לוויין, אמר היום ל"גלובס" כי בסך הכל, למרות הפחתת המחיר, החברה מרוצה מגיוס ההון, אשר דרוש לה לצורך הרחבת הפיתוח והעמקת השיווק. לדבריו, הפחתת המחיר נבעה מהתזמון של תהליך ההנפקה לתקופת המשבר של וול סטריט, ומהקירבה לסוף השנה.

"מנהלי התיקים בארה"ב כבר ראו את הבונוס שמגיע להם בסוף השנה מתקרב, וחששו לסכן אותו", אמר פינק. פינק ציין עוד כי העיתוי של הרוד שואו, בעיצומו של המשבר הזמני בוול סטריט, העיב גם הוא, והחברה נאלצה להתיישר עם רמת מכפילים נמוכה יותר, בדומה לחברות דומות הנסחרות בבורסה בארה"ב.

גילת תקשורת עוסקת במכירת שירותי לוויין והשכרת קווי תקשורת להעברת נתונים באמצעות לוויין. קווים אלו אמורים לשמש כתחליף לקווי התקשורת של חברות הטלפון. כמו כן עוסקת החברה בציוד ומתן שירות עבור לימוד מרחוק, גם הוא באמצעות תקשורת לוויינים. גילת תקשורת משתפת פעולה עם החברה האחות, גילת רשתות לוויין, ושתיהן משמשות כספקיות או לקוחות זו של זו, בהתאם לאופי הפרוייקט. אגב, בתחום הלימוד מרחוק עוסקת חברה ישראלית נוספת, אראל תקשורת, הנחשבת למתחרה של גילת תקשורת בתחום זה, אולם היא עושה זאת בעיקר ברשת תקשורת נתונים רגילה המבוססת על קווי טלפון. גילת תקשורת הינה גם הבעלים של %25 ממניות חברת ח.ל.ל המחזיקה בזכויות השיווק לשירותים של הלוויין הישראלי עמוס.

בעלת המניות הגדולה בגילת תקשורת הינה חברת הביטוח מגדל (שבשליטת לאומי ביטוח) שמחזיקה כעת בכ-%17 מהמניות. אחריה ברשימה ניצבות דיסקונט השקעות ופי.אי.סי, כל אחת עם כ-%10 מהמניות. יואל גת, שלמה תירוש ועמירם לבנברג מחזיקים כל אחד בכ-%6, ונעם פינק מחזיק בכ-%5. «מאת עמי גינזבורג «גילת תקשורת נאלצה להפחית את מחיר ההנפקה ב-%23 ל-8.5 ד' «החברה גייסה בארה"ב 21.3 מיליון דולר לפי שווי חברה של 77 מיליון דולר