גלובוס-גרופ מבצעת רה-אירגון הכולל קיצוצים בשכר חלק מעובדיה

אחיו של יורם גלובוס, המנהל את בתי הקולנוע של ג.ג, יצא לחופשת מחאה מקבוצת גלובוס בשל פרישת בנו

גלובוס-גרופ מבצעת בימים אלה אירגון-מחדש, הכולל, בין היתר, פיטורי אחדים מבין 900 עובדיה וקיצוץ בשכר חלק מהעובדים הנותרים. כך נודע ל"גלובס".

אמנון גלובוס, אחיו של יורם גלובוס ומנהל בתי הקולנוע של גלובוס-גרופ (ג.ג), החליט לאחרונה לצאת לחופשה ללא תשלום. ל"גלובס" נודע, כי גלובוס עשה זאת במחאה על קיצוץ בשכרו של בנו, אלדד גלובוס, כחלק מקיצוץ בכרם של עובדים אחרים ברשת. אלדד גלובוס התנגד לקיצוץ והחליט לפרוש מן הרשת.

בתוך כך נודע, כי הקבוצה אינה משלמת מזה שמונה חודשים ארנונה לעיריית חיפה.לפי הערכות גורמים בעירייה, מדובר בחוב של יותר מ-100 אלף שקל.

גורמים בחברה הכלכלית העירונית של חיפה, המשכירה את שטחי הפרוייקט עבור פרוייקט הגלובוס סיטי (הכולל בתי קולנוע ומוקדי בילוי), אמרו, כי ישנה מחלוקת בין החברה לבין קבוצת גלובוס בעניין תשלום שכירות עבור אח הקומות. במקביל, מנהלת גלובוס מו"מ למסירת אחת הקומות בפרוייקט לחברת הקייטרינג טוקסידו.

מקבוצת גלובוס נמסר בתגובה: "החלטנו לבצע תהליך רה-אירגון במשרדי הנהלת החברה. במקום לפטר עובדים, החלטנו לקצץ במשכרותיהם של 40 עובדי הנהלה ומינהלה". בקבוצת גלובוס סרבו לפרט לגבי היקף הקיצוץ, אך נודע כי בחלק מהמקרים מדובר בקיצוץ העולה מעבר ל-%10. כמו כן, סרבו לפרט כמה עובדים פוטרו.

בהתייחס לאי תשלומי הארנונה לעיריית חיפה נמסר מהקבוצה: "יש ויכוח על סכומים של מיליוני שקלים בגין תוספת לפרוייקט הגלובוס סיטי, שבנינו בעצמנו. לפיכך הקבוצה הקפיאה את כל התחייבויותיה כלפי החברה הכלכלית ו לפי העירייה, עד שבורר הנדסי יפסוק בנושא".

בהתייחס לעזיבתו של אמנון גלובוס ויציאתו לחופשה, במקביל להתפטרות בנו, אלדד, נמסר בתגובה: "אמנון יצא לחופשה ביוזמתו, ומעבר לכך לא נגיב. תפקידו נותר פנוי, וכשירצה לחזור לעבודתו יוכל לעשות זאת" «מאת דוד חיון «גלובוס-גרופ מבצעת רה-אירגון הכולל קיצוצים בשכר חלק מעובדיה «אחיו של יורם גלובוס, המנהל את בתי הקולנוע של ג.ג, יצא לחופשת מחאה מקבוצת גלובוס בשל פרישת בנו