די.אס.פי.סי: מוכרת כבר בקצב של יותר מ-100 מיליון דולר בשנה

בניטרול המחיקה של הניסיון לרכישת פרוקסים, החברה הציגה תוצאות טובות יותר מאשר חזו האנליסטים

חברת די.אס.פי.סי קומיוניקיישן המשיכה להציג גם ברבעון הרביעי של 96' את הצמיחה המדהימה, שהביאה אותה עד לשווי חברה של מיליארד וחצי דולר בשיא. די.אס.פי הציגה ברבעון הרביעי של השנה מכירות של 27.9 מיליון דולר, עלייה של %77 לעומת הרבעון המקביל ב-95'. בסיכום שנתי הציגה די.אס.פי מכירות של 89 מיליון דולר, עלייה של %118 לעומת 95'. עתה היא כבר מציגה קצב מכירות של יותר מ-100 מיליון דולר.

עם זאת בדו"חות לרבעון הרביעי היה גם זכר לסיבה שדי.אס.פי רחוקה ב-%30 ממחיר השיא שלה, למרות שהיא בינתיים מפתיעה רק לטובה. די.אס.פי רשמה ברבעון הוצאה של 5 מיליון דולר, על ניסיון המיזוג - שבוטל - עם חברת פרוקסים. המשקיעים לא מתרגשים מהפרשות חד פעמיות כאלה, אולם משקיעי המומנטום, שמכרו את די.אס.פי אחרי ההודעה על המיזוג וחתכו אותה ב-%40 עדיין לא חזרו למניה, והיא קרובה יותר למחיר אחרי ההודעה על המיזוג, מאשר למחיר לפני ההודעה. -הרווח הנקי של החברה ברבעון עמד על 4.62 מיליון דולר, או 10 סנט למניה. אולם כאמור, לרווח זה צריך להוסיף 5 מיליון דולר הפרשה חד פעמית. בניטרול ההפרשה עמד הרווח על 9.6 מיליון דולר, או 19 סנט למניה, יותר מהתחזיות שקיוו ל-16 סנט למניה.

מבחינת שולי רווח, מדובר על רווח נקי של %35 מהמחזור.

הסיבה ליכולת של די.אס.פי להציג כאלה שיעורי ריווחיות הם שורה של הסכמי OEM ביפאן, משם מגיעים למעלה מ-%90 מהכנסות החברה. הסכמים אלה מאפשרים לדי.אס.פי להוריד בצורה משמעותית את הוצאות המכירה שלה, שהיו ברבעון רק 1.2 מיליון דולר.

ביום שישי אחרי פירסום הדו"חות, מניית די.אס.פי דווקא ירדה, בעיקר בגלל החשש מהיכולת של החברה להמשיך ולהציג כאלה שיעורי צמיחה. די.אס.פי צמחה בשנתיים האחרונות בצורה מרשימה, למרות האטה בשוק הטלפונים הסלולריים שבו היא פועלת, בגלל שהיא מתמחה בצ'יפים לטלפונים דיגיטליים, ומוכרת בעיקר ביפאן, שוק שגדל בקצב מסחרר.

ההערכה היא, כי השוק ביפאן לא יוכל להמשיך לצמוח באותו קצב עוד תקופה ארוכה, ודי.אס.פי תצטרך לחדור גם לשוק בארה"ב. «יונתן נשיא «די.אס.פי.סי: מוכרת כבר בקצב של יותר מ-100 מיליון דולר בשנה «בניטרול המחיקה של הניסיון לרכישת פרוקסים, החברה הציגה תוצאות טובות יותר מאשר חזו האנליסטים