דידי ארזי, יו"ר נייס, יפרוש מתפקידו בסוף 98'

ארזי: "מגיע הרגע שבו אדם צריך לעשות לביתו ומשפחתו" * ארזי ימשיך לכהן כדירקטור ואת מקומו כיו"ר ימלא בני לוין * נייס סיימה את הרבעון הרביעי עם גידול של %19 בהכנסות ורווח נקי של 4.6 מ' ד'

עיתוי טוב בחר לעצמו יו"ר נייס, דידי ארזי (47) להודיע על פרישתו הצפויה מהחברה אותה הקים לפני 12 שנים יחד עם בני לוין, מוטי גולן, אברהם לזר ויואב אבטליון. נייס פירסמה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון הרביעי, שאותו סיימה עם גידול של %19 במכירות ל-22.2 מיליון דולר, ורווח נקי בסך של 4.6 מיליון דולר, מעט מעל לתחזיות האנליסטים.

ארזי שיפנה בסוף 98' את כיסא יושב הראש הפעיל (אך ימשיך לכהן כדירקטור), יותיר בידי שותפיו חברה בעלת מחזור מכירות שנתי של למעלה מ-100 מיליון דולר ורווח נקי שעשוי להגיע ל-25 מיליון דולר בשנה הקרובה. זאת, כמובן, בהנחה שקצב הצמיחה של נייס יתמיד גם ברבעונים הקרובים.

"מגיע שלב מסוים שבו אדם צריך לעשות לביתו ולמשפחתו", אמר ארזי היום. "מלבד זה אני חושב שזה טוב ונכון ובריא לחברה להחליף מידי פעם את המנהלים כדי לרענן את השורות ולאפשר לשכבה חדשה של מנהלים להתפתח ולתרום לה".

שנת 97' היתה שנה טובה וחשובה לנייס. החברה ביצעה השנה הנפקת מניות שנייה בארה"ב, שבמהלכה גייסה 105 מיליון דולר לפי מחיר של 34.5 דולר למניה. מחיר המניות של נייס המשיך לעלות גם אחרי ההנפקה, וכיום נסחרת המניה במחיר של 45 דולר לאחר שבשיאה כבר נגעה ב-60 דולר.

ב-97' גם השלימה נייס את הרכישה של החברה הקנדית DEES בעיסקת מזומנים ומניות בשווי כולל של כ-21 מיליון דולר. עיסקה זו גרמה לנייס לרשום הוצאות חד פעמיות בסך של כ-16 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, ובשל כך סיימה לבסוף את 97' עם הפסד נקי של 3.2 מיליון דולר.

ההוצאות החד פעמיות של נייס כללו גם הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים בסכום של כ-14 מיליון דולר, מזה כ- 6.3 מיליון דולר על רכישת טכנולוגיה ו-4.4 מיליון דולר על מוניטין.

נייס סיימה את 97' עם הכנסות של 69.3 מיליון דולר, גידול של %73 בהשוואה להכנסותיה ב-96'. הרווח הנקי בנטרול ההפרשה החד פעמית של נייס מגיע לכ-13 מיליון דולר, גידול של כ-%150 בהשוואה לתקופה המקבילה.

רכישת DEES נעשתה במטרה להשלים מבחינת נייס את קו מוצרי הנייסלוג, מכשירי הקלטה קולית דיגיטליים, עבור מרכזי התמיכה הטלפוניים (Call Centers). המוצרים של DEES נועדו לבקרת איכות על עבודת האנשים המפעילים את מרכזי התמיכה.

מלבד שוק זה מוכרת נייס את קו הנייסלוג לעוד שני מגזרים עיקריים - המגזר הפיננסי ומגזר שדות התעופה. לנייס יש שלוש מתחרות עיקריות בשוק מוצרי ההקלטה הדיגיטלית לארגונים - דיקטפון, ראקאל רקורדרס ואפרת-קומברס שזה עבורה קו מוצרים משני לקו הטריילוג. תחום נוסף בו מתחרות נייס וקומברס הוא מכשירי ההקלטה למגזר שירותי החירום הכולל גופים כגון משטרות, מכבי אש, חדרי מיון וכדומה.

ארזי יעזוב, כאמור, חברה המצויה בצמיחה מהירה, אשר מאז גיוס ההון האחרון נהנית מקופת מזומנים נאה של למעלה מ-100 מיליון דולר. החברה שמנתה בסוף 91' 48 עובדים בלבד, מעסיקה כיום כ-550 עובדים, מהם למעלה מ-400 בישראל. החברה, אגב, עתידה בקרוב לפנות את משכנה באיזו התעשייה של רמת-החייל ולעבור למשכנה החדש בצומת רעננה.

ארזי, סגן אלוף (במיל.), יעזוב את נייס עשיר בהרבה ממה שהיה כאשר הקים אותה בשנת 86', שלוש שנים לאחר שהשתחרר משירותו הארוך בחיל המודיעין. מאז סוף 96' הספיק לממש כ-130 אלף מניות בשווי כולל של כ-20 מיליון שקל, ונהנה באותה תקופה גם מהפטור ממס החל על בעלים של חברה תעשייתית.

עלות שכרו של ארזי לנייס בשנת 97' הסתכמה ב-593 אלף שקל, בדומה לעלות השכר של בני לוין שיחליף אותו בתפקיד לקראת סוף 98'. את תפקיד נשיא נייס שיפנה לוין ימלא המנכ"ל הנוכחי, מוטי גולן, שעלות שכרו הגיעה בשנה האחרונה ל-558 אלף שקל.

"אני לא עוזב בשביל להקים חברת סטארט-אפ חדשה, וגם לא בשביל לנהל חברה אחרת", אמר היום ארזי. "העיסוק שלי בנייס ממלא אותי סיפוק די והותר, מה עוד שנשארו לי כמה רבעונים בתפקיד הנוכחי". -- אז מה עכשיו - יאכטה וטיול מסביב לעולם?

ארזי: "לא. בכלל לא. יש לי כל מיני תוכניות שעליהן אחליט לקראת עזיבת התפקיד. אני נשאר לגור בארץ, אין לי מקום אחר". «מאת עמי גינזבורג «דידי ארזי, יו"ר נייס, יפרוש מתפקידו בסוף 98' «ארזי: "מגיע הרגע שבו אדם צריך לעשות לביתו ומשפחתו" * ארזי ימשיך לכהן כדירקטור ואת מקומו כיו"ר ימלא בני לוין * נייס סיימה את הרבעון הרביעי עם גידול של %19 בהכנסות ורווח נקי של 4.6 מ' ד'