דן אבי יצחק מתקוטט עם התובעים במשפט נמרודי

מתנגד לבקשת התביעה להוסיף את החוקר זאב לאופר לרשימת עדי התביעה

עו"ד דן אבי-יצחק, ידוע כסניגור המתיש תובעים. הוא מגיש אינספור התנגדויות, ומגיע עד לבית המשפט העליון, אם צריך. כך הוא מרוויח זמן. טקטיקה נוספת היא התקפות על התביעה, שמכניסות אותה לעמדת התגוננות שהיא עמדה של חולשה. אבי-יצחק מטפל אישית בתיקים, ובקיא בהם עד פרטי פרטיהם. הוא נוהג להגיע לכל ישיבת בית משפט בתיקים שלו, אפילו ישיבות תזכורת.

השבוע התקיימה ישיבה במשפטו של אחד מלקוחותיו, עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב ויו"ר מעריב, המואשם בעבירות על האזנות סתר, יחד עם דוד רונן, לשעבר אחראי על הביטחון בהכשרת היישוב ובמעריב. התובעים הם רפי לוי וורד אנוך, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).

התביעה ביקשה להוסיף שני עדים לרשימת העדים. אחד מהם הוא החוקר הפרטי זאב לאופר. לפני כשנה, הגיע לאופר להסכם עם הכשרת היישוב, במסגרתו שולמו לו עשרות אלפי דולרים, כדי שישתף פעולה עם המשטרה.

כעת מבקשת התביעה להוסיף אותו כעד תביעה. לכאורה, אפשר להניח, שההגנה, תהיה אף היא מעוניינת בהשמעת עדותו של לאופר. אולם אבי-יצחק התנגד. לטענתו הבקשה הוגשה באיחור, ולכן ההגנה מתנגדת להוספת העד. התובע, לוי, ענה: "טעם זה מוזר, במיוחד על רקע טענות שטענה ההגנה. נושא הוספתו של לאופר כעד, עלה לראשונה באוקטובר 96'. כבר אז אמרתי שאנו שוקלים להוסיפו לרשימת העדים, בכפוף לכך שהחומר שנוגע אליו יועבר לעיון ההגנה.

"מאז נחשף החומר, אך בתהליך ממושך. במרץ 97' התבקש בית המשפט לדחות זימון של עדים מסויימים, כמו יחזקאל פרץ, ינון אנגל ובני משפחת מוזס, כיוון שההגנה טרם הספיקה ללמוד את חומר החקירה הזה ולעיין בו. הם עצמם שילמו לו כדי לשמוע את גירסתו, וכעת הם מבקשים למנוע את השמעת גירסתו".

לטענת אבי-יצחק, זו פעם רביעית בה מבקשת התביעה לתקן את כתב האישום, באמצעות הוספת עדים, וכבר ביקשה להוסיף %40 על מספר העדים המקורי: היו 62 עדים, ונוספים 25 עדים.

"במשפט פלילי", אמר אבי יצחק, "הוספת עדים היא דבר משמעותי ביותר. כאשר הנאשם מכין את הגנתו, מודיעים לו מפני מה הוא צריך להתגונן, כמו שמודיעים לו מפני מה אינו צריך להתגונן. לפי זה הוא בונה את קו ההגנה. לכן, תיקון רשימת עדים, הוא תיקון חיוני ביותר ולא טכני כטענת התביעה.

"התביעה עושה הכל כדי לא לסיים את המשפט. עדותו של לאופר כרוכה בהארכה משמעותית של המשפט ותביעה צריכה לדעת שיש גבול גם לבקשות תיקון. הצורך לזמן עדים מחדש, יש בו גם כדי לגרום פגיעה בהגנת הנאשמים, ולכן שלוחה בקשתי כי תידחה גם הפעם בקשת התביעה".

לוי השיב, כי כל הבקשות הקודמות להוספת עדים, הוגשו עוד בטרם נחשף חומר החקירה הנוגע ללאופר, וחלקן הוגשו עוד לפני שנחתם ההסכם בינו לבין הכשרת היישוב.

אבי-יצחק: "התובע השאיר אותנו באוויר כשאמר לפני כשנה, שייתכן שלאופר יוסף לרשימת העדים, אך מאז לא יסף בעניין. יצאתי מנקודת הנחה שהוא לא מוסיף אותו. היה לי חשוב שעדים מסויימים לא יעלו על דוכן העדים לפני שלמדתי את החומר". « «דן אבי יצחק מתקוטט עם התובעים במשפט נמרודי «מתנגד לבקשת התביעה להוסיף את החוקר זאב לאופר לרשימת עדי התביעה