דנשר ולילית ממזגות את פעילות הקוסמטיקה

מיזוג ראשון בענף הקוסמטיקה בארץ: לילית ודנשר מקימות חברה בשם "לילית דנשר קוסמטיקה" * מחזור מכירות צפוי: כ-60 מיליון שקל בשנה % המיזוג אמור לסייע לחברה להתמודד על תנאי סחר ומקום על מדפי הרשתות, ולהתחרות מול הדיוטי-פרי

החברות לילית ודנשר הקימו חברה חדשה - "לילית-דנשר קוסמטיקה בע"מ", שבה תמוזג פעילות היבוא והשיווק שלהן בתחום הקוסמטיקה. בכך הופכת ליליתדנשר קוסמטיקה לחברה הגדולה בארץ בתחום יבוא קוסמטיקה יוקרתית, בבעלות בעלי מניות ישראליים, והחברה השנייה בגודלה המחזור הכספי, לאחר אינטרביוטי, שבשליטת לוריאל.

לילית-דנשר קוסמטיקה תהיה החברה הגדולה בארץ מבחינת מספר המותגים היוקרתיים הבינלאומיים, המיובאים והמשווקים על ידה בארץ.

בין המותגים, בשמים ומוצרי איפור וטיפוח, שיובאו ושווקו בעבר ע"י לילית, בהם: איב סאן לורן, דולצ'ה וגבנה, קבוטין, אזארו, ורסאצ'ה, לה פררי, יובנה, פופה, טבק אוריגינל ועוד; וכן תכשירים ובשמים שיובאו עד כה ע"י דנשר, בהם: ואן קליף, קנזו, קרטייה, הרמס, אורלן, גוצ'י, פאיו, פונדס ואחרים.

דנשר משווקת, גם את מוצרי פיניש, מוצרי יוניליבר (פונדטס, שור, דאב) את מוצרי פרש וונס, קליאו, ואת מוצרי טבע (מרידול, אלמקס, ארונל ועדינול).

החברה החדשה תעסיק כ-200 עובדים, ומחזור מכירותיה יהיה כ-60 מיליון שקל בשנה. למנכ"ל החברה מונתה ניצה בילט, ששימשה עד כה כמנכ"ל בקבוצת לילית. בילט היא גם בעלת מניות בלילית. אבנר ברק, בעל מניות ונשיא קבוצת דנשר, התמנה לנשיא החברה. כיו"ר מועצת המנהלים יכהן עו"ד ראובן בילט. הבעלות על החברה החדשה מתחלקת באופן שווה בין שתי החברות.

הנכסים שמחזיקה כל אחת מהחברות, יישארו בבעלותה, וכל אחת תיחשב ליישות משפטית נפרדת. המיזוג אינו כולל כל השקעה כספית, אלא הבאת נכסים, מלאים ומותגים לתוך העסקה. החוזים של שתי החברות הנפרדות לייצוג המותגים הבינלאומיים, יעברו על שם החברה החדשה.

מחזור המכירות של לילית ב-96' - 27 מיליון שקל. מחזור המכירות של דנשר, בתחום הקוסמטיקה בלבד, עמד על 26 מיליון שקל.

לילית החלה את פעילותה כיצרנית קוסמטיקה ב-1938. בשנות ה-60 התקבלה החלטה על יבוא מותגים בינ"ל. בשנת 68' קיבלה את הסוכנות של איב סאן לורן, ועד לפני מספר שנים ייצרה את הבשמים במותג זה בעצמה. לילית מייצרת בארץ היום את מוצרי פופה האיטלקית, ואת מוצרי טבק אורגינל במפעל שלה בדרום תל אביב.

ניצה בילט אמרה, כי נשקלת אפשרות לייצור המותגים הבינ"ל בישראל, בהתאם לדרישות היצרנים.

בשבועות האחרונים שהו מנהלי שתי החברות במסע ממושך באירופה, לצורך שיחות עם יצרני המותגים השונים, אותם הם מייצגים, על מנת לקבל את אישורם למיזוג ולשיווק באמצעות החברה החדשה. החוזה נחתם הבוקר (א') בתל-אביב, לאחר שזכה ביום חמישי האחרון לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, יורם טורבוביץ'.

בחברה החדשה יוקמו שתי חטיבות נפרדות: האחת תטפל במותגים היוקרתיים הנמכרים באמצעות ייעוץ והתאמה אישית על ידי יועצות מקצועיות של החברה. החטיבה השניה תטפל במוצרים הנמכרים מהמדף, ללא יעוץ אישי. הנהלת לילית-דנשר קוסמטיקה תפעל ממשרדי החברה, בקרית התעשיה באפק. קו הייצור יפעל במבנה חברת לילית בתל-אביב.

מנכ"ל לילית-דנשר קוסמטיקה, ניצה בילט: "ענף הקוסמטיקה היוקרתית דורש בשנים האחרונות מקצועיות רבה יותר, פרסום בהיקפים גדולים, השקעות רבות בהכשרת יועצות יופי, והתמקדות במותגים מובילים. החלטת המיזוג של שתי החברות, המובילות בתחום הקוסמטיקה היוקרתית, תאפשר לחזק את מעמדן בשוק ולקבל נציגויות נוספותשל חברות בינלאומיות".

בשנים האחרונות התחזקו מאד רשתות השיווק, המשביר לצרכן ורשתות הפארמים, בהן סופר פארם, כלל-פארם ואחרות. מיזוג כזה אמור להעניק לחברה החדשה אפשרויות טובות יותר להתמודד על תנאי סחר ומקום על המדף, וכח בעל משמעות בהתמודדות מול הדיוטי פרי - חזית מולה נאבקים יבואנים ורשתות באמצעות הורדות מחירים תכופות ומשמעותיות לאחרונה.

מוצרי לילית בלטו יותר על מדפי סופר פארם, ואילו מוצרי דנשר בלטו יותר על מדפי כלל פארם. דנשר בלטה יותר בתחום מוצרי ההיגיינה והנקיון. דנשר שיווק נוסדה ב-1974, והיא מיבאת מוצרי קוסמטיקה, טואלטיקה, חומרי ניקוי לבית, ומזון. היקף המכירות של החברה - כ-130 מיליון שקל בשנה, והיא מעסיקה 400 עובדים בתחומי שיווק, מכירות, פיתוח, שירות יעוץ יופי, יבוא, חשבונאות ומינהלה.

החברה מיצגת את החברות ג'ונסון וקס, חלק ממוצרי יונילבר, צ'סברו פונדס, קימברלי קלארק ובנקיסר, בתחום במוצרים העממיים יותר, את החברות אורלן, פאיו, ואן קליף, קנזו, קארטייר, גוצ'י, טרוסרדי, סוניה ריקל, לליק ואחרות בתחום הקוסמטיקה, ואת תה ליפטון וסוללות אנרג'ייזר.

אבנר ברק ציין, כי בקרוב תקבל החברה המשותפת את הזכיון לשיווק מותגי הרמס, יצרנית פובורג 24 וקאלה. הרמס היא חברה צרפתית הידועה בזכות אביזרי האופנה שלה, ומוצריה נמכרו עד כה בדיוטי פרי.

ברק: "לאור כניסת לוריאל, אסתי לאודר וקלווין קליין לשוק המקומי, החלטנו על המיזוג. אנו צופים שינויים גדולים בתחום הקוסמטיקה, שהחלו כבר השנה. המיזוג יביא לשיפור מעמדנו בשוק, ולאפשרות להשקעות גדולות יותר בפירסום, קידום מכירות ותפעול. כמו כן, יביא הדבר לחיסכון בהוצאות, ולחדירה ליותר נקודות מכירה. להערכתי, נהווה כ-%20 מענף הקוסמטיקה היוקרתית, שהיקף המכירות שלה נאמד היום בכ-160 מיליון דולר". «זהבה דברת «דנשר ולילית ממזגות את פעילות הקוסמטיקה «מיזוג ראשון בענף הקוסמטיקה בארץ: לילית ודנשר מקימות חברה בשם "לילית דנשר קוסמטיקה" * מחזור מכירות צפוי: כ-60 מיליון שקל בשנה % המיזוג אמור לסייע לחברה להתמודד על תנאי סחר ומקום על מדפי הרשתות, ולהתחרות מול הדיוטי-פרי