דנשר ומעברות: חיבור בין הפצה למוצרים

דנשר ומוצרי מעברות מקימות חברת הפצה משותפת * מעברות תוסיף לדנשר מגוון מוצרים שמעניק ייתרון בנקודות המכירה, ומעברות תחסוך מיליוני שקלים בעלויות הפצה

חברת השיווק וההפצה דנשר, וחברת מוצרי מעברות, יצרנית מזון תינוקות "מטרנה", ומזון לבעלי-חיים, הודיעו היום (ד') על הקמתה של חברת הפצה משותפת, בחלקים שווים. החברה החדשה, ששמה "דנשר-מעברות", תבצע מהמחצית השניה של 1997 את המכירות והפצה של כל מגוון מוצרי דנשר וכל מגוון מוצרי מעברות, בכ-5,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

היקף המכירות של שתי החברות לשנת 1996 הסתכם בכ-250 מיליון שקל. לשנת 1997 צפוי מחזור המכירות לגדול בכ-%25 לכדי כ-310 מיליון שקל. ההון העצמי איתו תתחיל החברה המשותפת הוא 8 מיליון שקל, 4 מיליון שקל מכל חברה.

מנכ"ל דנשר, אבנר ברק ומנכ"ל מוצרי מעברות, אבנר גזית, אמרו כי חברת ההפצה החדשה ייחודית מבחינת תמהיל המוצרים. מדובר בהפצת מזון יבש, כולל תה ליפטון ומוצרי מטרנה לתינוקות. כן תשווק החברה מגוון מותגי טואלטיקה ודטרגנטים, בהם דאב, פיניש ואחרים, המופצים כיום ע"י דנשר, ומותגי מזון לחיות מחמד, בהם בונזו ולה קט, המופצים היום ע"י מוצרי מעברות.

דנשר-מעברות תפיץ את מוצריה ממחסני דנשר באזור התעשיה החדש בראש העין. הפעילות השיווקית של המותגים תנוהל ע"י כל אחת מחברות האם בנפרד. בשלב מאוחר יותר, נשקלת פעילות ייצורית של מוצרים מיובאים נוספים באתר מעברות.

דנשר תרוויח מהעיסקה מגוון מוצרים רחב יותר להפצה, וכח רב יותר בנקודות המכירה. מעברות ירוויחו מערך-הפצה, והרחבת פעילויות ייצוריות.

אבנר ברק, מנכ"ל דנשר: "אני קורא את המפה, והיא מראה עידן חדש. כל מה שהיה לפני מספר שנים עובד אחרת. היום אתה צריך להיות יעיל וזול מבחינת עלויות ושרות, בגלל התחרות.

"מעברות הוא שותף אידיאלי. יש לו מוצרים מובילים. כיום אין לו מערך הפצה, ומוצריו מופצים ע"י סיטונאים. לבנות מערך הפצה יעלה לו הון, ועלות ההפצה עבורו תהיה גדולה יותר אם לא יהיה שותף בחברה".

מנכ"ל מעברות, אבנר גזית: "יש לנו מוצרים טובים ושיווק טוב, אבל אין לנו הפצה. אם רוצים להתחבר למודרניזציה ולשיווק ממוחשב, צריך לפעול להקמת מערך הפצה עצמאי. היוזמה היתה של דנשר, לקבל מוצרים להפצה, אבל החלום שלנו היה להפיץ בעצמנו. החברה המשותפת היא מעין 'פשרה'. דנשר מרוויחה את הפצת המוצרים שלנו, הנחשבים מוצרים מובילים. החנויות משתמשות בהם כ-LOSS LEADERS (מוצרים הנמכרים במחירי הפסד כמעט, על מנת למשוך קונים לחנות, שירכשו באותה הזדמנות מוצרים אחרים במחירים גבוהים).

גלובס: מול מי התחרות?

ברק: "התחרות היא מול חברות רבות, כל אחת בתחום הרלוונטי: דובק עם סוללות סוני, ויסוצקי עם אבקות רמדיה והתה, יעקבי עם מוצרי ג'ונסון, וכן מול שסטוביץ, סנו ואחרות. אני מאמין שזה הזמן להקים מערכים גדולים ויעילים עם עוצמה. עלויות ההפצה יוזלו. ייחסכו מיליוני שקלים, שיופנו להוזלות לצרכן".

במקביל, מתכוונת כל אחת מהחברות לייבא, ובשלב מאוחר יותר לייצר, מוצרים נוספים. ברק: "אנחנו בודקים מספר נושאים עם יונילבר בנושאי מזון יבש. ליונילבר ארוחות מוכנות יבשות בשם "באצ'לר", וכן רטבים ומוצרים אחרים. זהו תחום שיונילבר ייעדה לנו, ואנו מתכוונים לנצל אותו. לא מן הנמנע שמוצרים אלה ייוצרו בעתיד באתר מעברות".

מעברות, מצידה, מתכוונת להתרחב בתחום התינוקות, לכיוון הפצת אביזרים לתינוקות. גזית: "אנחנו מתכוונים להכנס לתחומים נוספים, כמו מזון לצפורים ולדגים".

דנשר נמצאת בבעלות אבנר ברק. מחזור המכירות של החברה לשנת 1996 הסתכם בכ-145 מיליון שקל.

מוצרי מעברות היא חברה ציבורית הנסח רת בבורסה. מפעליה ממוקמים בשטח התעשיה של קיבוץ מעברות, ליד מדרשת רופין. על פי הדו"חות הכספיים של החברה ל-96', שפורסמו השבוע, הגיע מחזור המכירות של מעברות ב-1996 לכ-128 מיליון שקל, בשוק המקומי וליצוא. «זהבה דברת «דנשר ומעברות: חיבור בין הפצה למוצרים «דנשר ומוצרי מעברות מקימות חברת הפצה משותפת * מעברות תוסיף לדנשר מגוון מוצרים שמעניק ייתרון בנקודות המכירה, ומעברות תחסוך מיליוני שקלים בעלויות הפצה