דנשר תשווק את מוצרי המזון היבש של יוניליבר

לדברי אבנר ברק, מנכ"ל דנשר, נתקבלה החלטה אסטרטגית, לפיה תשמש דנשר בלעדית כזרוע הישראלית לטיפול בתחום זה של קונצרן יוניליבר * תייבא ארוחות מוכנות במותג "בצ'לר", רטבים של יוניליבר, ותחזק פעילות שיווק תה ליפטון בשוק המוסדי

"נקבעה החלטה אסטרטגית, לפיה תשמש חברת ההפצה והשיווק דנשר כזרוע הישראלית לטיפול בתחום המזון היבש של יונילבר", כך אמר לגלובס מנכ"ל דנשר, אבנר ברק. ברק הוסיף, כי מלבד תה "ליפטון" תייבא החברה את "בצ'לר" - סדרת ארוחות מוכנות באריזות אישיות להכנת מזון אינסטנט, ומוצרים נוספים שנבדקים בימים אלה, בהם רטבים ומיטבלים של החברה.

ברק: דנשר תפתח השנה את תחום המזון. במסגרת זו, הכינה דנשר תשתית שיווקית מתאימה, באמצעותה תוכל לשווק את מוצרי יונילבר. והקימה לאחרונה חברת הפצה משותפת עם מוצרי מעברות".

כפי שפורסם בגלובס, ייתכן שמוצרי המזון היבשים של יונילבר ייוצרו בארץ, באתרי הייצור של קיבוץ מעברות. דנשר, המיבאת בין השאר את תה ליפטון, פותחת חזית חדשה בשיווק התה, עם תחילת פעילותה השיווקית בתחום הקייטרינג והארוח. עד כה נחתמו הסכמי שיתוף פעולה ברשתות בתי קפה ומסעדות, בהן: רשת אלכסנדר, רשת קפולסקי, רשת פיקאסו, רשת לונדון, מסעדת וויט הול וקפה בזל; וכן בתי מלון רבים, בהם מלונות שרתון, רמדה, ראדיסון מוריה, קרלטון, הולידיי אין ואחרים.

יונילבר היא היצרנית והמשווקת של תה ליפטון בעולם. יו"ר יונילבר בישראל, ריי ברמנר, אמר כי יונילבר מייחסת חשיבות מירבית לפעילות לשיווק תה ליפטון בתחום המוסדי. אבנר ברק אמר, כי על פי ההערכות, היקפו של שוק התה למגזר המוסדי בארץ נאמד בכ-600 טון לשנה. הוא אמר כי הוא מצפה לתפוס נתח שוק של כ-%15 כבר בשנה הראשונה לפעילות.

לרגל כניסת דנשר לפעילות בשוק הקייטרינג והארוח, הגיע ארצה מנהל שיווק המשקאות של יונילבר, ווין אוונס. לדבריו, בארה"ב נתח השוק של "ליפטון" מגיע לכדי %60. בממוצע, ל"ליפטון" %40 משוק התה העולמי בשקיקים, והוא נאמד בשנת 1996 ב-2 מיליארד ליש"ט.

אוונס: "צריכת התה נמצאת בעלייה קבועה של כ-%6 עד %7 כל שנה. במקביל, עולה נתח השוק של ליפטון ב-%8 עד %9 כל שנה. גידול זה מביא את יונילבר לחדש כל העת בתחום המוצר והטעמים. בבריטניה השיקה ליפטון לפני מספר שבועות שקיקי תה חדשים בצורת פירמידה, המאפשרים לתפזורת שבתוך השקיק לנוע ביתר חופשיות, בהשוואה לשקיק הדו-מימדי. בשנת 1997 יושקו מספר טעמים חדשים בעולם ובישראל, המבוססים על מחקרי טעם". «זהבה דברת «דנשר תשווק את מוצרי המזון היבש של יוניליבר «לדברי אבנר ברק, מנכ"ל דנשר, נתקבלה החלטה אסטרטגית, לפיה תשמש דנשר בלעדית כזרוע הישראלית לטיפול בתחום זה של קונצרן יוניליבר * תייבא ארוחות מוכנות במותג "בצ'לר", רטבים של יוניליבר, ותחזק פעילות שיווק תה ליפטון בשוק המוסדי