האופנאית טובל'ה חסין נידונה לעבודות שירות בגין העלמת הכנסות

בעלה נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל וקנס של 150 אלף שקל

האופנאית טובה (טובל'ה) חסין נידונה היום (ב') בבית משפט השלום בת"א לשישה חודשי עבודות שירות ושנת מאסר על תנאי. בעלה, עמית חסין, נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, וקנס של 150 אלף שקל. על חברת טובל'ה הושת קנס של 50 אלף שקל.

בני הזוג חסין הורשעו, על פי הודאתם, בהעלמת הכנסות של 1.4 מיליgון שקל במהלך שנות המס 96'-93'. עמית חסין הורשע עוד בעבירה של קבלת דבר במירמה. בעניינה של טובל'ה נחתמה עיסקת טיעון.

התביעה טענה בכתב האישום, כי הנאשמים פיתחו שיטה להעלמת הכנסות מתקבולי חנות האופנה שבבעלותם, ברחוב דיזינגוף בת"א. לפי השיטה, היה מפקיד עמית חסין את התקבולים עבור המכירות שנרשמו בקופה הרושמת, ובגינם הוצאו חשבוניות מס לחשבון הבנק של חברת טובל'ה.

את התקבולים שלא נרשמו על ידי טוב'לה חסין ולא הוצאו בגינם חשבוניות מס הפקיד עמית חסין בחשבונות בנק סמויים, על שם ידידתו גלוריה קטן.

את הסכמתה של זו הוא השיג על ידי הצגת מצג שווא, לפיו הוא זקוק לחשבונות אלה שנפתחו בשלושה בנקים שונים לצרכיו האישיים, אשר אינם קשורים כלל לניהול העסק. התביעה טענה עוד, כי בגין העלמת הכנסות הגיע לכדי 200 אלף שקל.

כמו כן הם רשמו במהלך השנים 95'-96' בספרי החשבונות של החברה 20 חשבוניות מס, שהוצאו להם בגין הוצאות פרטיות, וניכו את מס התשומות הגלום בחשבוניות המס הללו בסכום כולל של 4,771 שקל.

בסך הכל מדובר היה באי רישום ואי הוצאת חשבוניות כנדרש ב-625 מקרים, ב-43 דו"חות כוזבים למע"מ וב-20 עבירות של ניכוי ביודעין של מס תשומות שלא כדין.

השופטת עדנה בקנשטיין ציינה, כי במעשה העבירה, שנמשכו במשך 4 שנים רצופות, באה לכלל ביטוי פעילות מתוחכמת ושיטתית, שנועדה להעלים מרשויות המס הכנסות, כאשר הסכום הנעלם מכביר את כיסם של הנאשמים.

השופטת בקנשטיין החליטה להתחשב בעובדה שהנאשמים הגיעו לידי הסדר עם רשויות המס. בנוגע לעונשה של טובל'ה חסין, היא ציינה, כי היא התחשבה במצבה הנפשי והחליטה להסתפק בעונש של עבודות שירות בבית חולים איכילוב, החל באפריל 98'. בנוגע לבעלה, ציינה השופטת כי חלקו היה כבד משקל בביצוע מעשה העבירה, ועל כן החליטה להחמיר בעונשו. עונש המאסר לגביו יעוכב עד מאי 98'. (ת.פ. 110765/97) «מאת יצחק דנון «האופנאית טובל'ה חסין נידונה לעבודות שירות בגין העלמת הכנסות «בעלה נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל וקנס של 150 אלף שקל «מאת יצחק דנון «האופנאית טובל'ה חסין נידונה לעבודות שירות בגין העלמת הכנסות «בעלה נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל וקנס של 150 אלף שקל