האחים סקאל יקבלו את הזיכיון להקמת רשת חנויות קלווין קליין בארץ

לאחר שהתפרקה השותפות בין המשביר לצרכן והחברה לישראל להקמת הרשת

האחים סקאל יקבלו את הזיכיון להקמת רשת חנויות קלווין קליין בארץ. כך נודע ל"גלובס". נודע, כי מנהלי סקאל פגשו במנהלי קלווין קליין והסכימו בע"פ על עקרונות קבלת הזיכיון לאופנה העילית של קלווין קליין והקמת רשת החנויות. החנות הראשונה תיפתח בקרוב בקניון רמת-אביב.

המגעים בין סקאל וקלווין קליין החלו לאחר שהשותפות בין המשביר לצרכן ו"אודי אינטרנשיונל" של החברה לישראל, התפרקה. ביולי 96' קיבלה אודי אינטרנשיונל את הזיכיון לייבא ארצה את אופנת העילית של קלווין קליין ולהקים רשת חנויות של החברה. לצורך זה חתמה אודי אינטרנשיונל על הסכם עם המשביר לצרכן, יבואנית ג'ינס קלווין קליין לארץ, ב-נובמבר 96'. שתי החברות החליטו על הקמת חברה משותפת בבעלות שווה (יו.אמ אינטרנשיונל פשן ברנד) בהשקעה של חצי מיליון דולר. תוכננה הקמתן של 11 חנויות - חלקן עצמאיות וחלקן בתוך סניפי המשביר לצרכן.

כאמור, התפרקה השותפות בין המשביר לצרכן ואודי אינטרנשיונל, והמשביר לצרכן, מצידה, ויתרה על אופנת העילית של קלווין קליין. גורמים המקורבים לשתי החברות אמרו ל"גלובס", כי "לא נמצאה דרך טובה לשיתוף פעולה ביניהן".

יצויין, שבמהלך תקופה זו התחלפה הנהלת אודי אינטרנשיונל ונתקבלה בה החלטה אסטרטגית לצאת מעיסקי הקמעונאות. מאז, נודע, חיפשה החברה זכיינים פוטנציאליים לקבלת זיכיון קלווין קליין המצוי בידיה.

כחלק מן ההערכות להקמת רשת חנויות קלווין קליין מונה רנן זנדר, לשעבר מנהל השיווק באופיס דיפו, כאחראי לטיפול בנושא. זנדר אמור היה להתמנות למנכ"ל רשת חנויות קלווין קליין בארץ, אך עתה הוא יישאר במשביר לצרכן וינהל את מערך הפצת הג'ינסים של קלווין קליין ושל גס. הוא יהיה אחראי לתחום חנויות הדגל של שני המותגים ומותגים נוספים, אם יצטרפו אליהם.

המגעים בין האחים סקאל וקלווין קליין נוצרו לאחר שהאחים סקאל זכו במיכרז רשות שדות התעופה להפעלת חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג בכל התחומים, למעט תחום הבשמים, הסיגריות והמשקאות. במסגרת זו נחתמה עיסקה בין ג'ק קובה והאחים סקאל למכירת לבני קלווין קליין, אותם מייבא ג'ק קובה, בחנויות האופנה של הדיוטי פרי. מהלכים אלה הביאו, כאמור, ליצירת הקשר בין סקאל לקלווין קליין.

זיכיון קלווין קליין, לכשיתקבל, יצטרף לזכיונות הרבים של האחים סקאל, בהם: טימברלנד, נעלי באלי, אושן פסיפיק, ראסל אתלטיק, אוני'ל, קדס, L.A GEAR ואחרים. החברה נמצאת בבעלות האחים סקאל והיקף מכירותיה כ-170 מיליון דולר, כולל חנויות הדיוטי פרי שהתווספו לה.

בנוסף, מפעילה החברה את חנויות הדיוטי פרי בעובדה ובאילת ומספקת מוצרי דיוטי פרי לאל על וארקיע למכירה במטוסיהן. לחברה מחסני ארובה בנמל אשדוד ובנמל חיפה והיא ספקית של מוצרים פטורים ממכס לסגל הדיפלומטי בירדן, ישראל ומצרים וליחידות האו"ם והכוח הרב-לאומי במזרח התיכון.

בשוק המקומי מפעילה חברת סקאל 20 חנויות אופנה וספורט, בהן 5 חנויות טימברלנד ו-15 חנויות מעורבות.

מנכ"ל האחים סקאל, סולי סקאל, סירב להגיב לידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת מנכ"ל אודי אינטרנשיונל, ערן זכות. «מאת זהבה דברת «האחים סקאל יקבלו את הזיכיון להקמת רשת חנויות קלווין קליין בארץ «לאחר שהתפרקה השותפות בין המשביר לצרכן והחברה לישראל להקמת הרשת