האחים שטראוכלר ישלמו כ800 אלף שקל למנכ"ל בסט-ביי לשעבר

האחים נריה, צבי ואבינועם שטראוכלר, בעלי רשת חנויות בסט-ביי, ישלמו למשה אברהם, לשעבר מנכ"ל בסט-ביי, פיצויי פרישה בסך 410 אלף שקל, החזר השקעתו בבסט-ביי בסך 140 אלף שקל, והחזר הוצאות משפט בסך 250 אלף שקל. כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים, שקיבל תוקף של פסק דין בביהמ"ש המחוזי בתל אביב.

אברהם הגיש בסוף דצמבר 92' תביעה בסך 2 מיליון שקל נגד האחים שטראוכלר. בתביעתו הוא טען, כי במהלך 87'-88' הקים במשותף יחד עם האחים שטראוכלר עסק לשיווק ויבוא של מוצרי חשמל ביתיים, שנקרא בשם המסחרי בסט-ביי, וכי הוסכם שחלקו בעסק יהיה כ-%26.

לטענתו, הוא פוטר מתפקידו כמנכ"ל בסט-ביי בסוף דצמבר 92', והאחים שטראוכלר לא מילאו אחר התחייבותם המפורשת להעביר על שמו %26 ממניות חברת אחים שטראוכלר. לטענתו, ניסיון נישולו מבסט-ביי היה שלא כדין.

בכתב הגנתם, טענו האחים שטרואכלר כי התובע אמור היה לשמש כמנכ"ל העסק אולם התברר, כי אינו עומד במטלות שעליו לשאת ואינו ממלא את תפקידו. בכל מקרה, לטענתם, לא הוקצו לו מניות בחברה, שכן בסיס ההבנה היה שרק לאחר חתימת החוזה וקיום התנאים שבו, יוקצו לו המניות.

בהסכם הפשרה נאמר, כי האחים שטראוכלר כופרים בטענותיו של אברהם, ומוסכם בין הצדדים כי לא השתכללה שותפותו של אברהם בבסט-ביי, וכי הוא לא היה בעל מניות בבסט-ביי. אברהם הסכים לדחיית התביעה והאחים שטראוכלר ישלמו לו כ-800 אלף שקל. (ת.א 1547/92). «מאת יצחק דנון «האחים שטראוכלר ישלמו כ800 אלף שקל למנכ"ל בסט-ביי לשעבר «