הבראת בנק קרדי ליונה עלולה להסתכם בכ-29 מיליארד דולר

הנתון שפירסמה ועדה פרלמנטרית בצרפת גבוה בהרבה מהערכה קודמת

המאמץ להצלת הבנק הצרפתי קרדי ליונה עלול לעלות למשלם המיסים הצרפתי קרוב ל-170 מיליארד פרנק (29.2 מיליארד דולר) - סכום הגבוה בהרבה מתחזיות קודמות.

הנתון החדש נכלל בדו"ח שפירסמה אתמול (ב') ועדה פרלמנטרית שהוקמה כדי לפקח על תוכנית השיקום של הבנק הממשלתי. ההשקעה העצומה צפויה להביא להגברת המתיחות ביחסים שבין צרפת לנציבות האירופית, ולהגביר את התמרמרותם של בנקים יריבים בצרפת ובאירופה.

הנציבות האירופית אישרה לפני כשנתיים לממשלת צרפת מתן סיוע של 50 מיליארד פרנק לבנק הכושל, והיא כמעט נואשה מלקבל את הדו"ח שממשלת צרפת הבטיחה להעביר לידיה על תוכניות ההבראה של הבנק, כדי לקבל אישור להזרמת 30 מיליארד פרנק נוספים לבנק, בכפוף להתחייבות שהבנק יופרט ב-98' או 99'.

בעקבות פרסום הדו"ח מתברר שממשלת צרפת תיאלץ עתה לבקש אישור להעברת סכום גבוה בהרבה מ-30 מיליארד הפרנק, שנכללו בהצעה המקורית. הדרישות החדשות עלולות לגרור את הממשלה הסוציאליסטית החדשה למשבר של ממש. הממשלה מחויבת למשמעת תקציבית ולקיצוץ הגירעון, כדי לעמוד בקריטריונים להצטרפות לאיחוד המוניטרי האירופי בינואר 99'.

שארל דה קורסון, שעמד בראש ה-EPFR, הגוף שהוקם על ידי הממשלה לפקח על הבראת קרדי ליונה, אמר אתמול שההפסדים הכוללים של הבנק יסתכמו בכ-103 מיליארד פרנק. לדבריו, הוצאות המימון של EPFR יעלו כ-66 מיליארד פרנק נוספים עד שנת 2014, תאריך היעד שקבעה ממשלת הימין הקודמת בצרפת להפרטת כל נכסי הבנק.

לדברי דה קורסון הנתונים כלולים בדוח שהועבר באמצע השבוע שעבר לפרלמנט הצרפתי ולדומיניק שטראוס-קאהן, שר האוצר, הכלכלה והתעשייה.

אישים בכירים נוספים, המעורבים בתוכנית ההבראה, הטילו ספק ביחס לאמינות הנתונים. לדבריהם, הדו"ח הסופי יפורסם רק בעוד כמה שבועות. «בלומברג, פאריס «הבראת בנק קרדי ליונה עלולה להסתכם בכ-29 מיליארד דולר «הנתון שפירסמה ועדה פרלמנטרית בצרפת גבוה בהרבה מהערכה קודמת