ההסתדרות דרשה לחשוף בביה"ד את דמי הניהול של גנגר בחיפה כימיקלים

השופט דחה את הבקשה, אך חייב את החברה למסור להסתדרות נתונים על הרווח התפעולי

"האם נכון שדמי הניהול שגבה בעל חברת חיפה כימיקלים (אריה גנגר - ד.ח.) בשנת 1995 היו 8 מיליון דולר, ובשנת 1994 היו גדולים בעוד 2 מיליון דולר?". כך שאל היום (ג') בבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה פרקליט ההסתדרות בחיפה, עו"ד אילן גורביץ, את נציגי חיפה כימיקלים. בתשובה אמרו נציגי החברה: "לא ראינו ניירות כאלה. אנחנו קשלא יודעים על דמי הניהול של הבעלים. על רווחי החברה אנחנו יודעים רק על הרווח התיפעולי".

פרקליט חיפה כימיקלים, עו"ד נחום פיינברג, אמר, כי החברה מתנגדת לשאלות בעניין הרווח התיפעולי, משום שמדובר בנתון שאסור לחשוף אותו בפני המתחרים. פיינברג אמר, כי לא יתנגד לשאלה האם יש או אין רווח תיפעולי, אך לא ייכנס לפרטים.

נשיא בית הדין, השופט דורון מייבלום, אילץ את הנהלת החברה, לאחר סירוב מתמשך של חודשים ארוכים, למסור פרטים בדבר הרווח התיפעולי. השופט קבע: "התשובה בעניין תינתן בכתב, ותהיה גלויה לעיני באי כוח הצדדים בלבד. כל זאת, כדי לשמור על זכותה של חיפה כימיקלים על סודות מסחריים או מקצועיים". השופט לא חייב את הנהלת החברה להציג את דמי הניהול שגבה גנגר.

השופט הורה לצדדים, בתום הדיון, להמשיך בהידברות ביניהם ברוח עניינית, למרות הצהרותיהם, כי הפערים עדיין נרחבים. השופט ציין, כי הוא מצפה שהנהגת ההסתדרות תדע לשמור על ריסון בתגובות ציבור העובדים, על מנת לקדם אפשרות של התקדמות במו"מ באווירה נאותה. הוא קבע דיון נוסף בעניין למחרתיים (ה').

בתחילת הדיון הציע השופט להנהלה לחזור בה מהודעתה על ביטול ההסכמים הקיבוציים, כדי לקדם את המו"מ, תוך כדי כך שתיוותר בידי ההנהלה האפשרות להודיע שוב על ביטול ההסכמים הקיבוציים, אם המו"מ לא יעלה יפה.

יו"ר ההסתדרות בחיפה, ברוך זלץ, אמר, כי אם ההנהלה תקבל את ההצעה - הוא יגרום לחזרתם של העובדים לעבודה סדירה, כך שהצדדים יתמקדו רק בתנאי הפרישה מרצון. פרקליט המפעל הודיע, כי ההנהלה מתנגדת להצעה.

השופט אמר, כי אין צורך להיכנס לדיווח פרטני על שלבי המו"מ, משום שלא הניב עד כה פירות. יצויין, כי ההסתדרות בחיפה הציבה אתמול (ב') אולטימטום עד יום חמישי להנהלה לסיים את המו"מ, "אחרת ירעדו אמות הסיפים במרחב חיפה".

כפי שפורסם ב"גלובס", עיקר המחלוקת הוא בעניין הקפאת דרגות שיקבלו העובדים שיישארו במפעל. נודע, כי העובדים כבר הסכימו לוותר על משכורת 13 בשנת 97', לטובת מענקי הפרישה ל-60 עובדים שיפרשו, מתוך ה-124 שאמורים לפרוש. «מאת דוד חיון «ההסתדרות דרשה לחשוף בביה"ד את דמי הניהול של גנגר בחיפה כימיקלים «השופט דחה את הבקשה, אך חייב את החברה למסור להסתדרות נתונים על הרווח התפעולי