הוגשו ארבע הצעות למיכרז היזמי של הקטע המרכזי בכביש חוצה ישראל

ההיקף המשוער של הפרוייקט, בין חדרה לגדרה, כמיליארד דולר

ארבע הצעות הוגשו היום (ג') למיכרז להקמת כביש אגרה בקטע המרכזי של כביש חוצה ישראל, באורך 90 ק"מ, בין חדרה לגדרה. ההיקף המשוער של הפרויקט כמיליארד דולר.

להלן הרכב ארבעה התאגידים שהגישו את ההצעות:

1. תאגיד ITV: אטקינסון האמריקנית, טרנסרוט הצרפתית, פוג'רול הצרפתית, בלפור ביטי הבריטית, פארסונס אנד ברינקרהוף האמריקנית והחברות הישראלית רמט, שפיר, רבד ומרלז, שהיא מובילת התאגיד, בראשותו של עזרא אלוני.

2. תאגיד דרך המלך: חברת אשטרום הנדסה, אחים רויכמן, נכסים ובניין, החברה לישראל, דיסקונט השקעות, פי.אי.סי, קבוצת הראל המשמר, דרגדוס הספרדית וטרמק הבריטית. המובילה היא חברת אשטרום.

3. נתיבי כחול-לבן: שיכון ובינוי אחזקות, בואיג הצרפתית, משא"ב, אוטוסטרדה האיטלקית, הוכטיפ הגרמנית. שיכון ובינוי היא המובילה.

4. תאגיד דרך ארץ: סוסיטה ג'נרל דנטרפריס הצרפתית, יוז האמריקנית, CHIC הקנדית, אפריקה-ישראל ואלון. קבלנים הקשורים לקבוצה הם מליבו ישראל ומחצבות כפר גלעדי. המובילה היא אפריקה-ישראל.

המרכיב העיקרי במערכת השקלולים לבחירת הזכיין יהיה גובה האגרה, זאת בכפוף לאיכות ההצעה מבחינה ביצועית. הזכיין יקבל זיכיון ל-30 שנה. בתום תקופת הזיכיון, יעבור הכביש לרשות המדינה. «מאת אפי לנדאו «הוגשו ארבע הצעות למיכרז היזמי של הקטע המרכזי בכביש חוצה ישראל «ההיקף המשוער של הפרוייקט, בין חדרה לגדרה, כמיליארד דולר