הורי הנערות שנהרגו בפסטיבל ערד הגישו תביעת נזיקין נגד מארגני הפסטיבל

טוענים להתרשלות פושעת וזדונית של הנתבעים ומבקשים לקבוע את סכום הפיצויים

הוריהן של חן יצחק ונעמה אלקריב ז"ל, שנהרגו בפסטיבל ערד בשנת 95', הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת נזיקין נגד בצלאל טביב, ראש עיריית ערד, ששימש יו"ר עמותת הפסטיבל, עיריית ערד, יוזמת הפסטיבל, עמותת פסטיבל ערד, היוזמת והמארגנת של מופע הפרידה בו מצאו השתיים את מותם, יוסף ורועי שוורץ, מפיקי הפסטיבל, יוסי בנדר, הבעלים של משרד הכרטיסים הדרן, ומשטרת ישראל.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד חיים כהן וצבי ואתורי, מציינים התובעים מרסל וסרינה יצחק, תושבי ואזרחי ארה"ב, הוריה של חן יצחק, ועמנואל ואורלי אלקריב, הוריה של נעמה אלקריב, כי בנותיהן, כמו בני נוער רבים אחרים, התייצבו ביום האסון (18.7.95) בפתח האתר בו עמד להתקיים מופע הפרידה של להקת משינה. לפני התחלת המופע נוצרה התקהלות גדולה בפתח הכניסה, דבר שיצר לחץ כבד שהביא להתמוטטות חלק מן הגדר המקיפה את האתר, ועקב כך, שתי בנותיהם של התובעים נמחצו למוות תחת ההריסות והמון האדם.

לטענת התובעים, שתי ועדות חקירה לבדיקת האירוע קבעו ממצאים קשים וחמורים באשר להתנהגותם של הנתבעים ולאחריותם הברורה והישירה לאסון.

התובעים מציינים, כי עד להגשת התביעה ולמרות דרישותיהם החוזרות ונשנות, הם לא קיבלו לידיהם את דו"ח המשטרה במלואו, את חומר החקירה המשטרתי ואת דו"ח החקירה, ואף לא את תעודות נתיחת הגופות של בנותיהם.

בין היתר נטען בתביעה, כי לא היה פיקוח על מכירת הכרטיסים למופע, ואף שנקבע כי מספר הצופים המירבי לא יעלה על 18 אלף, הופצו 29,400 כרטיסים ולא הוקצה כוח שוטרים מספיק ומתאים להתמודד עם מופע מסוג זה. בנוסף, לטענתם, לא נקבעו נהלים לקיום המופע על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של בני הנוער.

התובעים מעריכים את הנזקים הלא ממוניים שנגרמו להם בסכום של כ-500 אלף שקל, והם מבקשים מבית המשפט לקבוע בעצמו את סכום הפיצויים הכולל המגיע להם כתוצאה מהתרשלותם הפושעת והזדונית, כטענתם, של הנתבעים, והזילזול הבוטה בחיי אדם.

לטענתם, יש לחייב את הנתבעים בפיצוי עונשי, בין היתר בהתחשב ב"חפיפניקיות" וגישת ה"סמוך" שהפכה למכת מדינה, ואשר באה לאחרונה לידי ביטוי בקריסת הגשר במסגרת טקס פתיחת המכביה.

הנתבעים טרם הגישו כתב הגנה. (ת.א 992/97). «מאת יצחק דנון «הורי הנערות שנהרגו בפסטיבל ערד הגישו תביעת נזיקין נגד מארגני הפסטיבל «טוענים להתרשלות פושעת וזדונית של הנתבעים ומבקשים לקבוע את סכום הפיצויים