הושלמה העיסקה עם ירדן: יאסין חזר לעזה, שוחררו אנשי המוסד

ישראל שחררה 22 אסירים בטחוניים, "בלי דם על הידיים". יאסין: הפיגועים יימשכו

ירדן שחררה בצהריים (ב') את שני סוכני המוסד, שנעצרו לאחר ניסיון הנפל להתנקש בחייו של חאלד משעל. בתמורה, התירה ישראל את שובו של השייח אחמד יאסין לרצועת עזה, ושחררה 22 אסירים בטחוניים, שאינם חברים בחמאס ושלא היתה להם מעורבות בשפיכות דמים.

השייח יאסין, שכינס מסיבת עיתונאים בירדן, הודה למלך חוסיין והבטיח שהפיגועים נגד ישראל יימשכו. יאסין הוטס לעזה במסוק.

דיווח נרחב של "גלובס"- בהמשך.

חוסיין: "לא מבין את נתניהו"

המלך חוסיין הגדיר את ניסיון חיסולו של חאלד משעל ברבת עמון כחסר היגיון, והדגיש שהוא בוצע על ידי צד העוין את תהליך השלום.

בראיון שפירסם היום היומון "אל-חיאת", נזהר חוסיין מלהאשים ישירות את ישראל בניסיון חיסולו של חאלד משעל, אבל הוא מתח ביקורת על עמדתו של בנימין נתניהו בנוגע למו"מ לשלום.

"איני מצליח להבין את ראש ממשלת ישראל, והדבר מדאיג אותי מאוד", אמר המלך, שהזכיר, כי שמע מספר פעמים את נתניהו מביע את רצונו להתקדם בדרך לשלום. "אולם מה שציפינו לא התגשם", הוסיף.

"ניסיון ההתנקשות ברבת עמון הוא מעשה בלתי הגיוני של צד שאינו מאמין בשלום ושאינו רוצה בהמשך תהליך השלום", הוסיף.

לשאלה האם הוא שוקל להחזיר לרבת עמון את שגריר ירדן בישראל בעקבות המעשה, השיב המלך: "אילו לא היינו מקבלים את האמצעים כדי לטפל במשעל, מה שאיפשר לו להבריא, היינו נוקטים צעדים רבים".

המלך לא הזכיר כלל את ישראל בתגובותיו לניסיון ההתנקשות, וציין, כי אין לו הוכחות של ממש נגד שני התוקפים, שנשאו דרכונים קנדיים מזוייפים. "המכשיר ששימש לפיגוע נגד משעל לא נמצא בידינו, ועל פי העדויות של אנשים שהתלוו לנתקף, התוקפים לא נגעו בו ישירות", הוסיף. « כתב גלובס «הושלמה העיסקה עם ירדן: יאסין חזר לעזה, שוחררו אנשי המוסד «ישראל שחררה 22 אסירים בטחוניים, "בלי דם על הידיים". יאסין: הפיגועים יימשכו