היקף עיסקת מיזוג דין וויטר ומורגן סטנלי: 10.4 מיליארד ד'

החברה החדשה תעלה על מריל לינץ', מס' 1 המסורתית, בהיקפי תיקי השקעות, שווי שוק, הכנסות ורווחים. מנכ"ל דין וויטר: "מיזוג אידיאלי, ויום לא שמח ליריבינו"

קבוצת מורגן סטנלי, מבנקי ההשקעות וחברות הברוקרים הידועות ביותר בוול סטריט, וחברת דין וויטר דיסקבר אנד קומפני, המוכרת ניירות ערך למשקיעים קטנים, הודיעו אתמול (ד') על החלטתן להתמזג בעיסקה המוערכת ב-10.37 מיליארד דולר, שתהפוך אותן לחברת ניירות הערך הגדולה בעולם, לצד מריל לינץ'. המיזוג הענקי צפוי להחיש מיזוגים נוספים בענף ניירות הערך האמריקני (ידיעה נפרדת).

לחברה החדשה, שתיקרא Stanley Dean Witter Discover * Co Morgan., יהיו שווי שוק של 23 מיליארד דולר, שלוחות ב-38 מדינות בעולם ו-3.2 מיליון לקוחותמשקיעים פרטיים. נתונים אלה אינם כוללים את חברת כרטיס האשראי דיסקבר של דין וויטר, השלישית בגודלה בארה"ב, לה 40 מיליון אמריקנים מנויים.

המיזוג יסיט את חברת מריל לינץ' מהמקום הראשון המסורתי ברשימת חברות הברוקרים הגדולות בוול סטריט, הן מבחינת ערך הנכסים והן בערך השוק.

מורגן סטנלי, המנפיקה מניות ואג"ח לכמה מהחברות הגדולות בעולם, מעוניינת להגביר את נגישותה למיליוני אמריקנים שהצטרפו בשנים האחרונות לשוק המניות. דין וויטר, עם אלפי אנשי המכירות שלה בערים רבות בארה"ב, יהיה מבחינת מורגן סטנלי הקשר בין וול סטריט לקהל הפוטנציאלי הנוסף.

עבור לקוחות דין וויטר, המיזוג יספק אפשרויות השקעה חדשות מתיק המניות והאג"ח של מורגן סטנלי.

הודעת המיזוג אתמול גרמה לחרושת שמועות אודות מיזוגים נוספים בתעשיית ניירות הערך בעתיד הקרוב.

לחברה החדשה, שתיקרא מורגן סטנלי, דין וויטר דיסקברד אנד קומפני, יהיה ערך שוק של 23.3 מיליארד דולר, על-פי מחירי מניות החברות מאתמול, לעומת 14 מיליארד דולר של מריל לינץ'. שווי תיקי ההשקעות שלה יגיע לכ-270 מיליארד דולר, כולל קרנות נאמנות ותיקים של לקוחות פרטיים - הסכום הגבוה ביותר מבין חברות ניירות הערך. ההכנסות המשותפות של שתי החברות בשנת 96' עלו על 12 מיליארד דולר. ההון העצמי של החברה החדשה יהיה 10.6 מיליארד דולר, לעומת 6 מיליארד למריל לינץ'.

דין וויטר תחליף מניות עם מורגן סטנלי ביחס של 1.65 מניות שלה עבור כל מניה של מורגן, בעיסקה הפטורה ממס. מניית מורגן סטנלי זינקה אתמול בבורסת ניו-יורק ב-7.875 דולר ל-65.25, ומניית דין וויטר, החברה הרוכשת, עלתה ב-2 דולר ל-40.625. בעלי מניות דין וויטר יחזיקו ב-%55 מהחברה החדשה.

ריצ'ארד פישר, יו"ר מורגן סטנלי, יהפך ליו"ר הוועדה הביצועית ליד מועצת המנהלים של החברה החדשה בת 14 החברים, מחציתם מדין ווטר ומחציתם ממורגן סטנלי. פיליפ פורסל, המנכ"ל של דין וויטר, יתמנה ליו"ר והמנכ"ל של החברה הממוזגת.

"עיסקה זו קרובה מאוד למיזוג אידיאלי, ויתכן שזה יום לא כל-כך שמח למתחרים שלנו", ציין פורסל.

דין וויטר הפכה לחברה עצמאית לפני 4 שנים בלבד, כאשר היא התפצלה מחברת סירס רובאק בשנת 93'. בתחום חיתום הנפקות דורגה אשתקד מורגן סטנלי במקום החמישי (מריל לינץ וגולדמן זקס במקומות הראשון והשני) עם 90.56 מיליארד דולר של הנפקות. דין וויטר דורגה במקום ה-20 בלבד. החברה הממוזגת תישאר במקום החמישי עם 96.16 מיליארד דולר.

בתחום ההנפקות הראשוניות (IPO עמדה מורגן סטנלי במקום ה-2 (לאחר גולדמן זקס) עם הנפקות בסך 7.83 מיליארד דולר. דין וויטר דורגה במקום ה-31 עם 200 מיליון דולר בלבד. «מאת יעקב שרגל, ניו-יורק «היקף עיסקת מיזוג דין וויטר ומורגן סטנלי: 10.4 מיליארד ד' «החברה החדשה תעלה על מריל לינץ', מס' 1 המסורתית, בהיקפי תיקי השקעות, שווי שוק, הכנסות ורווחים. מנכ"ל דין וויטר: "מיזוג אידיאלי, ויום לא שמח ליריבינו"