המדינה מערערת על קולת העונש של נאשמי הליכוד בפרשת "החשבוניות הפיקטיביות"

בנוסף, מערערת המדינה על זיכוי עמותות הליכוד "לנצחון הליכוד" ו"קופת הליכוד" מעבירות מס הכנסה

המדינה מערערת על קולת העונש שהוטל על נאשמי הליכוד בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בבחירות 88': מנחם עצמון, יונה פלד וגד קומרן. בנוסף, מערערת המדינה על זיכוי עמותות הליכוד "לנצחון הליכוד" ו"קופת הליכוד" מעבירות מס הכנסה באישום הראשון.

לטענת המדינה, העמותות נהגו במרמה, עורמה ותחבולה, כאשר נמנעו מלהוציא לתאגידים התורמים קבלות שלהן, ובמקום זאת הנפיקו להן חשבוניות כוזבות של חברות פירסום, בכוונה לסייע לתאגידים התורמים להתחמק ממס.

בערעור שהגישה המדינה לביהמ"ש העליון, באמצעות מנהל המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה, עו"ד לאה מרגלית, מבקשת המדינה להטיל על מנחם עצמון ויונה פלד מאסר לתקופה משמעותית במקום המאסר על תנאי שהוטל עליהם, ועל גד קומרן עונש מאסר שיהיה קצר יותר, בהתאם לחלקו בפרשה.

המדינה טוענת, כי גזר דינו של ביהמ"ש המחוזי איננו עומד בשום יחס לחומרת העבירות. לדברי המדינה, ביהמ"ש המחוזי התעלם מהאינטרס של הציבור בענישה מחמירה ומרתיעה בעבירות מרמה ומסים.

לטענת המדינה, גזר הדין יוצר נורמה לפיה, הקמת מערכות כוזבות והוצאת חשבוניות פיקטיביות בסיטונות הינם אמצעי אפשרי ומשתלם להשגת מטרות ורווחים כלכליים.

לטענת המדינה, מנחם עצמון נמנע מלרשום את כפי התרומות, למרות החובה שהיתה עליו לעשות כך בשל היותו גזבר סיעת הליכוד בתקופת הבחירות. המדינה מבקשת להרשיע את עצמון גם בשל היותו חלק מהעמותות שהוציאו את החשבוניות הכוזבות.

המדינה מערערת גם על זיכויין של שתי עמותות הליכוד ועל קביעת ביהמ"ש המחוזי שהעמותות אינן "נישום", ולכן אינן חייבות לנהל ספרים. עוד מערערת המדינה על הקביעה,שמטרת הרישום הכוזב בפנקסי העמותות לא היתה "לעזור לאחר" להתחמק ממס. לטענת המדינה, העמותות נהגו במרמה, ערמה ותחבולה בפרשת החשבוניות הפיקטיביות, ועשו זאת בכוונה לסייע לתאגידים התורמים להתחמק ממס.

במקביל, הגיש גד קומרן, אשר היה גזבר סניף הליכוד בהרצליה, ערעור על פסק הדין וגזר הדין. גד קומרן טוען, כי ביהמ"ש המחוזי לא התייחס כלל לעדויות רבות שחיזקו את חפותו. קומרן מבקש מביהמ"ש העליון להתייחס לעדותו של ראש עיריית הרצליה, אלי לנדאו, אשר הוציא אותו ממעגל העוסקים במגע עם התורמים. «מאת שמואל דקלו «המדינה מערערת על קולת העונש של נאשמי הליכוד בפרשת "החשבוניות הפיקטיביות" «בנוסף, מערערת המדינה על זיכוי עמותות הליכוד "לנצחון הליכוד" ו"קופת הליכוד" מעבירות מס הכנסה