המדינה: אפשרות סבירה ביותר לעיסקת טיעון במשפטו של פנחסי באשמת מירמה

פנחסי ומזכ"ל ש"ס מואשמים ברישומים כוזבים בספרי החשבונות של ש"ס בבחירות ב-1988 ו-1989

מסתמנת עיסקת טיעון במשפטם של ח"כ רפאל פנחסי, מזכ"ל תנועת ש"ס, יחזקאל אסחייק, וחבר ש"ס, שמואל דוד. כך עולה מהודעה שמסרה היום (ה') נציגת התביעה בבית המשפט השלום בת"א, לפיה המגמה המסתמנת היא, שלא יהיה צורך לשמוע כלל את ההוכחות בתיק, וכי מדובר באפשרות סבירה ביותר.

בא כוחם של פנחסי ודוד ציין, כי ישנן רעיונות משני הצדדים, והם מנהלים ביניהם מו"מ. השופט ד"ר עמירם בנימיני נעתר בפעם השנייה לבקשת הצדדים לדחות את הקראת כתב האישום. השופט דחה את ההקראה לסוף אוקטובר, מבלי לקבוע מועדי הוכחות.

פנחסי, אסחייק ודוד מואשמים בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, ניסיון לקבל דבר במירמה והצהרה כוזבת.

התביעה טוענת, כי לפני יום הבחירות לכנסת ה-12, בנובמבר 88', קשרו הנאשמים קשר להימנע מלרשום בספרי החשבונות של ש"ס את התשלומים לפעילים במערכת הבחירות לכנסת. זאת, כדי להימנע מתשלום מס, ולאפשר תשלומים לתלמידי ישיבה - שהצהירו שאינם עובדים.

המטרה היתה לקיים מערכת חשבונות הנחזית להיות מלאה ותקינה, כך שש"ס תוכל לקבל את אישור מבקרת המדינה לקבלת המימון להוצאותיה בבחירות. לדברי התביעה, פנחסי ואסחייק חתמו על הדו"ח ועל המאזן שהגישה ש"ס למבקרת המדינה על הכנסותיה והוצאותיה, ביודעם שהצהרתם כוזבת.

כן נטען בכתב האישום, כי פנחסי ואסחייק קשרו קשר לקבל את כספי ההלוואות למימון הוצאות הבחירות לרשויות המקומיות, שהתקיימו בפברואר 89', מבלי שהדבר יירשם בספרי החשבונות של ש"ס. (ת.פ 8074/96) «מאת יצחק דנון «המדינה: אפשרות סבירה ביותר לעיסקת טיעון במשפטו של פנחסי באשמת מירמה «פנחסי ומזכ"ל ש"ס מואשמים ברישומים כוזבים בספרי החשבונות של ש"ס בבחירות ב-1988 ו-1989