הממשלה מאשרת את הסכם חברון

בגין: נתניהו נתן הסכמה להפקרת חלקי מולדת - ההסכם גרוע מהסכמי אוסלו * הכנסת תקיים מחר דיון מיוחד בהסכם

הסכם חברון נתקל היום (ד') בהתנגדות קשה בישיבת הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יצחק מרדכי הציגו את עיקרי ההסכם. בשעות אחר הצהרים הסתמן רוב בממשלה לתומכים בו. בישיבה פרץ עימות חריף בין נתניהו לשר המדע בני בגין.

בני בגין אמר כי מההסכם עולה בבירור, כי ראש הממשלה נתן את הסכמתו להפקרת חלקים של מולדת היהודים, ובתמורה לא קיבל אפילו ויתור משמעותי אחד מערפאת.

"ההסכם המוצע גרוע מהסכם אוסלו, בין השאר בכך, שהוא מאמץ את הפירוש של אש"ף בסעיף ההסגרה, ועל פי זאת ישראל מסכימה לכך שלא תהיה הסגרת רוצחים. כך, משחרר ההסכם את ערפאת מן הצורך לבטל את האמנה הפלשתינית עד תאריך כלשהו".

עוד טען בגין, כי אין בהסכם שום התניה בין ביצוע שלבי הנסיגה על ידי ישראל לבין קיום מחוייבות אחרת של אש"ף. לדבריו, תרועות דוברי ראש הממשלה על הישגים כביכול, אינם אלא מסך עשן שתכליתו להסביר את הכשלון של הסכם זה והסכנה החמורה הטמונה בביצועו.

שר המסחר והתעשייה, נתן שרנסקי, סייר הבוקר לפני ישיבת הממשלה ביישוב היהודי בחברון. ליד שכונת אברהם אבינו אמר שרנסקי: "זה לא יום של שמחה, אלא יום של הזדהות".

השר הגיע כדי לבקר את אנשי הישוב היהודי, וכדי לגבש באופן סופי את דעתו לגבי ההסכם. עם תחילת הביקור אמר: "אני כשר עומד בפני החלטות קשות, ואני רוצה להיות בטוח שאני מבין עד הסוף את המצב בשטח ואת הכתוב בהסכמים, לפני שאני מחליט כיצד אצביע".

מחר תקיים הכנסת דיון מיוחד בהסכם. הוא ייפתח בנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מסמכי ההסכם יוצגו מחר בעברית ובאנגלית. הדיון במליאה יהיה אישי וכל חבר כנסת יוכל לנאום חמש דקות. ההסכם צפוי לזכות באמון הכנסת. סיעת העבודה תחליט מחר, ככל הנראה, להצביע בעדו. הסיעות הערביות צפויות להחליט על היעדרות מההצבעה. « כתבי גלובס «הממשלה מאשרת את הסכם חברון« בגין: נתניהו נתן הסכמה להפקרת חלקי מולדת - ההסכם גרוע מהסכמי אוסלו * הכנסת תקיים מחר דיון מיוחד בהסכם