המשבר באסיה מכה שוב בסימטרון - תעבור להפסד ברבעון הראשון של 98'

החברה הזהירה כי תסיים את הרבעון הראשון עם הפסד של 6 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 13 סנט

המשבר באסיה מכה בחברת סימטרון זה הרבעון השני ברציפות, והיא תציג ברבעון הראשון של 98' רווח הנמוך משמעותית מציפיות האנליסטים. סימטרון היתה אחת הסנוניות שבישרה את הגיעו של המשבר באסיה אל החברות הישראליות, והזהירה לקראת הרבעון הרביעי של 97', כי היא עומדת להציג תוצאות גרועות מאלה שחזו לה האנליסטים.

בחודש ינואר 98' הודיעה סימטרון, המפתחת תוכנות תיב"מ לשוק המכני, כי היא צופה האטה ברווחיה ברבעון הרביעי של 97' ובשני הרבעונים של 98'. בהתאם להודעה ההיא, אכן ירדו רווחיה המדווחים של סימטרון ברבעון שחתם את השנה החולפת ל-10 סנט למניה, לעומת תחזית של 29 סנט למניה. מניית החברה הגיבה בירידה חדה מרמת שיא של 7.5 דולר לשפל של 2.1 דולר.

בינתיים, התאוששה מניית סימטרון, ש-%67 ממנה מוחזקות על ידי חברת כלל מחשבים, וטיפסה חזרה למחיר של 4 דולר. אלא, שהיום הנחיתה החברה את המכה הנוספת על המשקיעים: היא לא תעמוד גם בתחזיות המתוקנות כלפי מטה שסיפקה לאנליסטים בתחילת השנה.

סימטרון הודיעה אז, כי הרבעון הראשון של 98' יסתיים ברווח של 13 סנט למניה, ואילו הרבעון השני של השנה ברווח של 14 סנט למניה. לפי אזהרת הרווח שמפרסמת סימטרון היום, מכירות החברה ברבעון הראשון יגיעו ל-5.3 מיליון דולר, נמוך ב-%16 מהמכירות ברבעון הרביעי של 97', ואילו השורה התחתונה בדו"חות החברה תציג הפסד של 500 אלף דולר - הפסד של 6 סנט למניה, לעומת תחזית של רווח בסך מיליון דולר (כאמור, רווח של 13 סנט למניה).

החברה מציינת, כי הבעיות בשוק בצפון אמריקה, שהיה גורם נוסף שפגע בה בסוף 97', נפתרו, והחברה עמדה ברבעון הראשון בתחזיות מכירות תוכנות ה-CAD/CAM לשוק זה. הבעיה ברבעון הראשון נותרה אסיה, שוק שמגמת הירידה במכירות אליו הינה תלולה בהרבה ממה שחזו נשיא סימטרון, אפי לבל, והאנליסטים.

לבל ציין בהודעת החברה היום, כי סימטרון ממתינה כי ההשקעות שהיא מבצעת כדי להרחיב את עסקיה בשווקים האלטרנטיביים צפויות לתרום לרווחיות החברה בעתיד, אך בינתיים ימשיכו רווחיה להיפגע מההאטה באסיה עד סוף שנת 98'.

סימטרון, כזכור, איננה החברה הישראלית הראשונה שמודיעה למשקיעי וול-סטריט על הרעה צפויה בתוצאותיה. קדמו לה טאואר סמיקונדקטור, שנפגעה בעיקר מההאטה בשוק המוליכים למחצה, ואורכית, שהוצאות פיתוח מוצרי ה-ASDL היו גבוהות מהמתוכנן.«אמיר אייזנברג«המשבר באסיה מכה שוב בסימטרון - תעבור להפסד ברבעון הראשון של 98'«החברה הזהירה כי תסיים את הרבעון הראשון עם הפסד של 6 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 13 סנט«אמיר אייזנברג«המשבר באסיה מכה שוב בסימטרון - תעבור להפסד ברבעון הראשון של 98'«החברה הזהירה כי תסיים את הרבעון הראשון עם הפסד של 6 סנט למניה, לעומת תחזיות לרווח של 13 סנ