הפירסומאיות לשעבר של "גני אביב": חוטר-ישי התערב בעבודת מגדלי הזוהר

מבקשות לבטל פסק בוררות וטוענות לעדויות לא-אמיתיות של אפל וחוטר-ישי

בשל ריב סמכויות בין דוד אפל לבין עו"ד דרור חוטר-ישי, השותפים בחברת מגדלי הזוהר, הופסקה עבודתן של הפירסומאיות שפירסמו את פרוייקט הבנייה של החברה. כך טוענות חביבה רוזנטל וחברת רוזנטל מכלול אמצעי שיווק ויידוע, שפירסמו את פרוייקט "גני אביב", המבוצע על ידי חברת מגדלי הזוהר.

לטענתן, עד אמצע 1993 ניהל אפל את העניינים שנגעו להן במסגרת חברת מגדלי הזוהר, ועימו הן עמדו במגע יום-יומי. ואולם, מאותו מועד החל חוטר-ישי, המשמש כראש לשכת עוה"ד, להתערב בנעשה בחברה. לטענתן, משהחל ריב סמכויות וניהול בין אפל לחוטר-ישי, נוצרה מיד גם בעיית ביצוע תשלומים של ספקי החברה, וגברה דאגתם לפרעון חשבונותיהם במועד.

לטענתן, חוטר-ישי החליט להכניס סדרים חדשים בעסקי החברה, החל מעצירת תשלומים שחייבה ספקים להתדפק על דלתות מגדלי הזוהר, ועד לנסיון הכתבת חוזה העסקה חדש עבורן, שחייב אותן בין היתר לוותר על כמחצית משכרן המוסכם וכלל "הוראות דרקוניות למכביר". לטענתן, בד בבד החלה התערבות מאסיבית של חוטר-ישי בעבודתן, החל מתיקוני נוסח במודעות, וכלה בניהול מו"מ עם מפרסמים אחרים, שבאו ויצאו ממשרדו חדשות לבקרים.

רוזנטל טוענות, כי בינואר 1994 פסקה עבודתן בפועל, בלא שקיבלו הודעה ברורה ממגדלי הזוהר על ניתוק קשרי העבודה איתם.

בעניין זה התנהלה בוררות, בפני השופט בדימוס חיים אילת, אשר פסק לרעתן. הן מבקשות מבית המשפט המחוזי בת"א לבטל את פסק הבורר, בטענה שחומר הראיות שבפניו סותר את קביעותיו במפורש. לטענתן, העדים שהעידו בבוררות, מסרו גירסאות לא אמיתיות. כך למשל, אפל, "בנסותו להשחיר פני המבקשות, טען כי הגיעו עד פת לחם מבחינה כלכלית, והוא הנדבן הידוע תרם להן 300 אלף שקל להצילן ממצוקתן הנוראה".

כמו כן העיד אפל, כי העביר בחינם לחוטר-ישי מניות חברת נווה אחזקה, שכן היה מדובר בחברה מפסידה שלא היתה שווה אגורה. בד בבד, העיד חוטר-ישי, כי רכש את המניות האמורות מאפל, בתמורה לכסף רב שהצדיק הלוואה בנקאית למימון הרכישה. לאור כל אלה, מבקשות רוזנטל לבטל את פסק הבורר. (ה.פ 1006/97). «מאת הדס מגן «הפירסומאיות לשעבר של "גני אביב": חוטר-ישי התערב בעבודת מגדלי הזוהר «מבקשות לבטל פסק בוררות וטוענות לעדויות לא-אמיתיות של אפל וחוטר-ישי