הפרקליטות החזירה למשטרה להשלמות את תיק החקירה נגד דדי צוקר בפרשת "קמרה אובסקורה"

הפרקליטות: ביקשנו מהמשטרה הבהרות המתבקשות במקרים מורכבים מסוג זה

פרקליטות המדינה החזירה ליחידה הארצית לחקירות הונאה את תיק החקירה נגד ח"כ דדי צוקר בפרשת קאמרה אובסקורה, לביצוע השלמות שונות, לפני שתתקבל החלטה אם להגיש נגדו כתב אישום. לשכת דוברת משרד המשפטים ציינה, כי הפרקליטות ביקשה מהמשטרה "הבהרות המתבקשות במקרים מורכבים מהסוג הזה".

חקירת צוקר התנהלה בעקבות מימצאי מבקרת המדינה, מרים בן-פורת, שעברו ליועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר. הביקורת חשפה העדפה פוליטית וליקויי פיקוח בתמיכות משרד החינוך (בתקופת השר אמנון רובינשטיין, חברו של צוקר לסיעת מרצ), בעמותת "עודד ואיתי" לעידוד וקידום אמנות הצילום, שצוקר היה יו"ר הוועד המנהל שלה. העמותה רכשה את החברה (המסחרית) בעלת ביה"ס לצילום קאמרה אובסקורה תמורת 200 שקל. דו"ח מבקר המדינה שפורסם השנה ציין, כי בן-יאיר ביקש מהמשטרה ביוני 1996 לבדוק אם הנהלת העמותה "הציגה לפני המשרד מצג שווא על מצבה הכספי כדי להשיג את התמיכה בפעולות בית הספר".

מהדו"ח עולה, כי העמותה הפרה את התחייבותה למשרד החינוך לסגור את החברה, והסתירה את החובות הכבדים שלקחה על עצמה ברכישת החברה, שחלקם גולגלו לעמותה, ובעיקר את העובדה שכספי התמיכה הממשלתית שימשו גם לתשלום שכרו של צוקר (144,400 שקל) ושל מזכיר העמותה.

הביקורת מצאה, כי משרד החינוך העניק לעמותה בשנים 1995-1994 כ-1.2 מיליון שקל, הודות להתערבותו האישית של צוקר, שביקש את התמיכה תוך שימוש בתוארו כחבר כנסת (בנקודה זו מצא בן-יאיר היבט פלילי בהתנהגותו עקב עבירה על חוק החסינות, וועדת האתיקה קנסה אותו בשלילת שכר ל-3 חודשים, גם על כך שדיווח לכנסת רק על חלק מהכנסותיו מהעמותה). «מאת צבי לביא והדס מגן «הפרקליטות החזירה למשטרה להשלמות את תיק החקירה נגד דדי צוקר בפרשת "קמרה אובסקורה" «הפרקליטות: ביקשנו מהמשטרה הבהרות המתבקשות במקרים מורכבים מסוג זה