השבחת הפאלקון ע"י תע"א לסין מוטלת בספק עקב מותו של שאול אייזנברג

אי בהירות לגבי עסקאות נוספות בחו"ל, שטופלו על ידו ישירות

עתידו של פרוייקט התעשייה האווירית להשבחת מטוס התראה עבור סין מוטל בספק, בעקבות פטירתו של איש העסקים שאול אייזנברג. כך נודע היום (ד') ל"גלובס". עוד נודע, כי בחברה לישראל צפוייה אי בהירות לגבי עסקאות נוספות בחו"ל, שטופלו על ידי אייזנברג ישירות ובאופן בלעדי, ושספק אם בנו ארווין, הנחשב ליורשו, היה מעודכן לגביהן.

שאול אייזנברג תיווך אישית ב"סגירת קצוות" הפרוייקט בסין, ולראשי התע"א לא ידועים הפרטים המדוייקים עליהם הוסכם. בתע"א מחכים, לפיכך, לסוף ימי השבעה, כדי לברר אם בנו מכיר את הגורמים בסין המעורבים בעסקה ואת פרטיה המדוייקים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ממשלת רוסיה הסירה את התנגדותה להעברת מטוסים רוסיים מדגם "איליושין-76" לידי חברת אלתא, מה שיאפשר לאלתא לספק לחיל-האוויר הסיני 4 מערכות התרעה מוקדמת מדגם "פאלקון", שיותקנו על מטוסים אלה. היקף המיכרז הוא מאות מיליוני דולר, ואלתא זכתה בו בשנה שעברה. ההתנגדות הרוסית היתה המכשול העיקרי לביצוע הפרוייקט, לאחר שסין דרשה שהמערכת, שפותחה במקור למטוסי בואינג-707, תותאם למטוסים רוסיים הפועלים בחיל-האוויר הסיני.

הסיכום החיובי באשר לעמדה הרוסית הושג בשיחות שקיימו במוסקבה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר התעשייה האווירית, חברת האם של אלתא, יאנוש בן-גל.

בתע"א סירבו להגיב. «מאת אורה קורן ודרור מרום «השבחת הפאלקון ע"י תע"א לסין מוטלת בספק עקב מותו של שאול אייזנברג «אי בהירות לגבי עסקאות נוספות בחו"ל, שטופלו על ידו ישירות