השנה הקשה של רויטרס

החקירה המתנהלת נגדה, היא גורם נוסף להיחלשות מניית רויטרס, שנפגעה השנה מהתחזקות הליש"ט ומהתחרות הגוברת בשוק המידע

12 החודשים האחרונים היו מאכזבים למדי עבור בעלי המניות של רויטרס. המניה שעד לא מכבר נחשבה למניית טכנולוגיית המידע המבטיחה בבריטניה, רשמה בתקופה האמורה ביצועים ירודים לעומת השוק.

בזכות הביצועים הנאים שלה בעבר, עדיין משופרים ביצועי המניה מהעלייה הממוצעת של מדד ה-100 FTSE בתקופה האמורה, אולם היתרון הזה מתכרסם לאיטו. שילוב של מספר גורמים, ביניהם חוזקה של הליש"ט, אשר הביאה לירידת ריווחיות החברה בשנה שעברה, תחרותיות מתגברת ומיזוגי לקוחות, הביאו לצינון התלהבות המשקיעים בכל הנוגע למניה.

* * *

אפילו רכישת מניות גדולה במיוחד על ידי החברה עצמה, בהיקף של 1.5 מיליארד מניות, אשר תיכנס לתוקפה החודש, ודיבידנד בסך 200 מיליון ליש"ט המחולק לבעלי המניות, אינם מצליחים להצית מחדש את התלהבות הסיטי של לונדון. העובדה הזו עלולה לזעזע לא מעט אנשים, אבל רויטרס, כך מסתבר, מתחילה להראות סימנים של מניה שהצמיחה כבר מאחוריה.

אולם אם לפני כשבועיים, כשהגיעה מניית רויטרס לרמה של 640 פני, נראה היה מצבה של רויטס עגום למדי, עכשיו אפשר להגדירו כ'נורא': אחרי שלפני שבוע הגיע לשפל של 520 פני, הגיעה המנייה לרמה של 565 פני. לפני התאוששותה החלקית, הספיקה רויטרס להפסיד 1.6 מיליארד ליש"ט משווי השוק שלה, וזאת בתוך ארבעה מחזורי מסחר בלבד, כאשר הפוטסי עצמו רשם שיאים חדשים של מסחר.

בנקודת השפל שלה, לפני שבוע, נסחרה רויטרס ביחס נמוך לדירוג השוק שלה, זו הפעם הראשונה מאז הונפקה לבורסה ב-1984. במשך רוב שנות ה-90 נסחרה המניה בפרמיה של %20 עד %60 מעל השוק.

מה שזיעזע את משקיעי רויטרס עד העצם היה הגילוי כי משרד התובע הכללי של מדינת ניו יורק מנהל חקירה פלילית נגד רויטרס אנליטקס, אחת מחברות הבנות של רויטרס הפועלות בארצות הברית. האשמות לכאורה נגד אנליטיקס הן כי בין היתר היא מעורבת בריגול תעשייתי נגד בלומברג, האויבת המושבעת שלה.

הודעת רויטרס הצליחה לאושש במעט את בעלי המניות. נאמר בה כי "רויטרס איננה מאמינה" כי החקירה תאלץ אותה להפסיק לספק חלקים ממוצריה. החברה הבטיחה כי אם יסתבר כי אכן השתמשה במידע שהושג מבלומברג, היא תנקוט ב"פעולה מתקנת". « «השנה הקשה של רויטרס «החקירה המתנהלת נגדה, היא גורם נוסף להיחלשות מניית רויטרס, שנפגעה השנה מהתחזקות הליש"ט ומהתחרות הגוברת בשוק המידע