התפרקה השותפות בין אוסם לבין פז להקמת "חנויות נוחות" בתחנות הדלק

אוסם: העסק אינו משתלב באסטרטגיה * פז נתקלה בבעיות בהשגת רשיונות בנייה

התפרקה שותפות אוספז, שנחתמה לפני כשנה וחצי בין אוסם ופז להקמת רשת חנויות נוחות. כך נודע ל"גלובס". החברה תפסיק את פעילותה עד סוף החודש.

נודע, כי לפני כחודשיים החליטה אוסם לצאת מן השותפות, בטענה שהעסק אינו משתלב באסטרטגיה של החברה. פז החליטה להמשיך בפרוייקט, אולם לפני כשבועיים החליטה מועצת המנהלים, באופן מפתיע, לרדת מן הפרויקט.

אוספז הוקמה ע"י חברת אוסם השקעות וחברת פז, על מנת להקים ולהפעיל רשת "חנויות נוחות". פז ואוסם החזיקו כל אחת ב-%50 ממניות החברה. בשלב ראשון כיהן מנכ"ל פז, אברהם ביגר, כיו"ר החברה. כמנכ"ל החברה שימש מיכאל בורקס.

עם חתימת ההסכם, אמרו מנהלי החברות, כי הקמת הרשת מהווה כניסה לאפיק חדש בתחומי ההפצה בארץ.

מנכ"ל אוסם, דן פרופר, ציין בשעתו, כי הכוונה היא לפתוח מספר רב של סניפים, ולגדול בהדרגה. החנויות אמורות היו לקום בתחנות תדלוק של פז ובאתרים נוספים.

במהלך השנה האחרונה, בנתה החברה את התשתיות ועסקה בהשגת רשיונות. פז אמורה היתה לספק את אתרי הנדל"ן. נודע, כי היו בעיות בתחום זה, וכי הוועדות המקומיות עיכבו את מתן רשיונות הבניה. ב-1 בספטמבר היתה אמורה להיפתח החנות הראשונה של החברה, ובמהלך השנה אמורות היו להיפתח 4-3 חנויות נוספות.

קו-אופ וסונול אמורות גם הן להקים רשת חנויות נוחות. בעבר נוהלו מגעים בין סבן אילבן ודלק וכן בין סבן אילבן ופז, אך המגעים לא הבשילו לכלל הסכם. גם השותפות שקמה בין דור ועלית סגרה לפני מספר חודשים את שתי החנויות שהפעילה במתכונת דומה. -לא ניתן היה להשיג את תגובת אוספז. «מאת זהבה דברת «התפרקה השותפות בין אוסם לבין פז להקמת "חנויות נוחות" בתחנות הדלק «אוסם: העסק אינו משתלב באסטרטגיה * פז נתקלה בבעיות בהשגת רשיונות בנייה