ועדת בדיקה בחיה"א: הענקת שירותי תחזוקה לישראייר בבסיס עובדה - בהתאם לכללים

נדחו הטענות כאילו ניצל המשנה למנכ"ל החברה את קשריו כמפקד הבסיס לשעבר

ועדת בדיקה שהקים ראש מטה חיל האוויר, תא"ל דן חלוץ, קבעה, כי חברת ישראייר פעלה לפי הנהלים ולא ניצלה קשרים אישיים של המשנה למנכ"ל, אל"מ (מיל.) בועז פלג, שהיה מפקד בסיס החיל בעובדה, בקבלת שירותי תחזוקה בבסיס. כך נודע ל"גלובס". נקבע, כי נחתם חוזה מסודר עם משרד הבטחון, ושולם המחיר המלא עבור העבודה.

בסוף השבוע טען העיתון "מעריב", כי בגלל שלחברה אין עדיין מכון תחזוקה, היא פנתה לראש להק ציוד בחיל, תא"ל אלון דומניס, ממנו ביקשה לספק מוסך בשטח 30 מ"ר למשך חמישה ימים. לדברי העיתון, התקיים אישור ב"הליך מזורז", ונטען, כי ישראייר שילמה רק 12 אלף שקל עבור השימוש שעשתה בתשתיות צה"ל, מחיר הנמוך ב-%50 מהמקובל בשוק האזרחי.

פלג אמר ל"גלובס", כי הוא מברך על תוצאות הבדיקה, וכי היה בטוח שהחברה נהגה ללא דופי, ולא ניצלה קשרים אישיים כלשהם בקבלת העבודה. "שילמנו מחיר מלא", אמר פלג. "היינו זקוקים למוסך, מכיוון שהבדיקה חייבה לקיימה תחת קורת גג, לפי נהלי מינהל התעופה האזרחית. בחרתי להעביר את התחזוקה לחיל האוויר, למרות שחברה בירדן הציעה מחיר נמוך יותר. אנחנו מקווים שבתוך זמן קצר נתחיל בהקמת מרכז תחזוקה בשדה התעופה בחיפה, לאחר שנקבל אישורים סופיים לכך".

מנכ"ל ישראייר, ישראל הראל, טען, כי רשות שדות התעופה מעכבת את מתן האישורים להקמת מרכז התחזוקה בחיפה, לאחר שהתברר, כי בשדה דב ובנתב"ג אין מקום לתשתיות נוספות. כיום מתחזקת החברה את מטוסיה גם בצרפת, באישור מינהל התעופה האזרחית.

מהרשות נמסר בתגובה, כי ישראייר טרם הגישה תוכניות אדריכליות להקמת מרכז התחזוקה בחיפה. הרשות נמצאת בימים אלה במו"מ עם צה"ל, לסיכום הפרטים האחרונים הקשורים לפינוי בסיס חיל האוויר משדה התעופה.

דובר צה"ל אישר בתגובה, כי ראש מטה חיל האוויר מינה קצין בודק, שערך בדיקה מקיפה בעניין, ומצא, כי החוזה שנחתם עם משהב"ט בוצע לפי כל הנהלים. «מאת דרור מרום «ועדת בדיקה בחיה"א: הענקת שירותי תחזוקה לישראייר בבסיס עובדה - בהתאם לכללים «נדחו הטענות כאילו ניצל המשנה למנכ"ל החברה את קשריו כמפקד הבסיס לשעבר «מאת דרור מרום «ועדת בדיקה בחיה"א: הענקת שירותי תחזוקה לישראייר בבסיס עובדה - בהתאם לכללים «נדחו הטענות כאילו ניצל המשנה למנכ"ל החברה את קשריו כמפקד הבסיס לשעבר