ועדת הכספים התבקשה לאשר תהליך הפרטת לור"ם - במיכרז למשקיעים

ציפי ליבני: הנפקת החברה לציבור בעייתית להמשך פעולתה כעסק חי

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ציפי ליבני, ביקשה היום (ג') את אישור ועדת הכספים לתהליך הפרטת חברת לור"ם, החברה הממשלתית לפיתוח איזור לוד ורמלה, במכירת מניות המדינה בחבילה אחת במיכרז למשקיע או לקבוצת משקיעים. זאת מתוך עניין שהחברה לא תפורק אלא תמשיך לפעול כעסק חי.

ליבני מציינת, כי ועדת השרים להפרטה מצאה בבדיקה מוקדמת, כי הנפקת החברה לציבור היא בעייתית נוכח כוונה זו, והפרטה בדרך של מכירה פרטית תאפשר לקבוע את מאפייני הרוכש וגם תנאים והגבלות בחוזה הרכישה.

הבקשה לוועדת הכספים איננה כוללת את הערכת שווי החברה. בבקשה נמסר רק, כי נכון לספטמבר 96' עמד הונה העצמי של החברה על 18.6 מיליון שקל, הכנסותיה הגיעו ל-118.2 מיליון שקל, והרווח הנקי ל-11.3 מיליון שקל. בחברה מועסקים 44 עובדים בחוזים אישיים, שיקבלו לאחר המכירה תגמול כספי מיוחד בהתאם לכללי הרשות.

ועדת הכספים התבקשה לאשר לרשות שביחד עם החשב הכללי יוכלו למכור נכסים או זכויות של החברה בטרם הפרטתה, אם יתברר שמכירה מוקדמת זו תגדיל את התמורה הכוללת למדינה.

ועדת השרים להפרטה קבעה, שבתהליך ההפרטה יבוטל הפטור ממיכרז בהקצאת הקרקעות לבנייה למגורים, וכן שהמינהל יבטל את ההרשאות שניתנו לחברה לבצע פינויים. עוד נקבע, שיתקיימו התייעצויות בין החברה למינהל ולמשרד השיכון, אילו חוזים והתקשרויות משותפים יבוטלו, אם בכלל. עם זאת קבעה ועדת השרים, שפעולות החברה בפרוייקטים לשיקום שכונות יועברו לאחריות משרד השיכון. «מאת צבי לביא «ועדת הכספים התבקשה לאשר תהליך הפרטת לור"ם - במיכרז למשקיעים «ציפי ליבני: הנפקת החברה לציבור בעייתית להמשך פעולתה כעסק חי