זכייני קו-אופ פארם שוקלים הפסקת שת"פ עם הריבוע הכחול

מזה שנתיים לא נפתח סניף חדש של קו-אופ פארם * מהנהלת הרשת נמסר, כי אין כוונה לפתוח סניפים נוספים

זכייני קו-אופ פארם, המפעילים בתי מרקחת בתוך סניפי קו-אופ הריבוע הכחול, שוקלים הפסקת שיתוף הפעולה עם הריבוע הכחול. הרקע לכך הוא הקפאה למעשה של פעילות הרשת. מאז פברואר 96', כשנפתח סניף קו-אופ פארם באור-יהודה, לא נפתח אף סניף של קו-אופ פארם, ומהנהלת הריבוע הכחול נמסר, כי אין בכוונתה לפתוח סניפים נוספים.

קו-אופ פארם נמצאת בבעלות הריבוע הכחול (%50), הרוקח רוני צליק (%35) ורו"ח אבי סיני (%15). רוני צליק ואבי סיני הם הזכיינים המפעילים את הרשת והם פתחו עד כה 4 דראג סטורס של קו-אופ פארם, 3 מהם בתוך סניפי הריבוע הכחול וסניף עצמאי באילת. מחזור המכירות מהפעלת 4 הסניפים נאמד בכ-30 מיליון שקל בשנה.

גורמים בענף טוענים, כי הבעיה העיקרית בניהול סניפי דראג סטורס בתוך רשת מזון היא מערכת הקניינות של הריבוע הכחול, הרוכשת גם מוצרי שמפו ודיאודורנטים, הנמכרים בסניפי הרשת ומתחרים במוצרים של קו-אופ פארם. לדברי הזכיינים, מדובר בבעיה הנובעת מן הקונספט של "חנות בתוך חנות", כאשר התנאים להפעלתה מוכתבים ע"י הנהלת רשת המזון.

על פי החוזה המקורי בין הריבוע הכחול וקו-אופ פארם אמורים היו להיפתח 5 דראג סטורס בתוך חנויות הקו אופ ו-3 דראג סטורס עצמאיים, אולם בפועל, טוענים הזכיינים, לא התאפשרה פתיחתם של סניפים נוספים בתוך הרשת והיתה התנגדות לפתיחת סניפים עצמאיים מחוץ לרשת.

רשת שופרסל המתחרה מפעילה ב-5 מסניפיה בתי מרקחת של חברת "שור טבצ'ניק". מנכ"ל קו-אופ פארם, רוני צליק, מפעיל בחדרה 5 סניפים ברשת בתי מרקחת בשם "צליק פארם". צליק אמר: "אני רוצה להמשיך ולפעול בתחום, ומקווה לעשות זאת במשותף עם הקו-אופ, אולם אם לא תינתן לי הזדמנות זו, אחפש הזדמנויות אחרות. המערכת בעייתית בגלל השיטה של 'חנות בתוך חנות' ובגלל מערכת הקניינות של הרשת".

מנכ"ל קו-אופ הריבוע הכחול, יעקב גלברד, מסר, כי אין ברצונו להגיב. «מאת זהבה דברת «זכייני קו-אופ פארם שוקלים הפסקת שת"פ עם הריבוע הכחול «מזה שנתיים לא נפתח סניף חדש של קו-אופ פארם * מהנהלת הרשת נמסר, כי אין כוונה לפתוח סניפים נוספים