חברות י.ח.ל מרקוביץ ובוסקילה ירכשו את רשת השיווק של גלי ב-7.3 מיליון ש'

יציעו לרכוש גם את מפעל הנעליים בנצרת * התחייבו להמשיך ולהעסיק את כל 140 עובדי הרשת

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ג') את מכירת חברות השיווק של קבוצת גלי תמורת 7.3 מיליון שקל לחברות י.ח.ל מרקוביץ (דיור) ובוסקילה אליעזר ובניו.

במהלך הדיון מסר בא כוחן של השתיים, כי הן יציעו לרכוש גם את מפעל הנעליים של הקבוצה בנצרת. ל"גלובס" נודע, כי אם ירכשו מרקוביץ' ובוסקילה את המפעל, תצטרף חברת נעלי נמרוד לעיסקה זו.

השופט ישי לויט ציין בהחלטה, כי אם בית המשפט לא יאשר היום את מכירת הנכסים, תופסק לאלתר פעילות הקבוצה, שכן הבנקים שערבו לכיסוי הפסדי התפעול בתקופת הכינוס, לא מוכנים להמשיך בערבותם. אם כך יהיה, אמר לויט, לא ניתן יהיה למכור את רשת השיווק כעסק חי.

בנסיבות אלה, הוסיף לויט, למרות שההצעה הגבוהה ביותר נמוכה מהערכת השמאי, חיוני לאשר את המכירה היום. בכך תומכים גם בעלי השיעבודים הזכאים לממש את בטוחותיהם, וגם הכונס.

מתוך התמורה הכוללת, ישולמו 2 מיליון שקל עבור המלאי. בנוסף לכך, ישלמו הקונות עבור המלאי שנרכש על ידי הכונס ושיועבר להן ביום המסירה, לפי מחירי עלות.

לפני אישור העיסקה, התקיים דיון בנוגע למחלוקת שנתגלעה בין מפרק נעלי נצרת, עו"ד עמוס מימון, לבין הכונס, עו"ד אורן מטרי, בנוגע לבעלות על המותגים של גלי. מימון טען, כי גלי נצרת שימשה מקור לשאיבת כספים ממנה לטובת שלוש חברות השיווק, דבר המעיד על כך שהיא היתה חלק בלתי נפרד מחברות השיווק.

לטענתו, לבעלי גלי, גבי אורון, היה אינטרס ברור ואישי שלא לרשום את המותג "גלי" על שמה של גלי נצרת. מימון הודה, כי אין בידיו מסמך המבסס את טענתו, לפיה גלי נצרת היא הבעלים של המותג. אולם, לדבריו, החברה שילמה בגין המותגים, וכך למשל שילמה בשנת 1997 כ-100 אלף דולר עבור פירסום המותג "גלי".

לויט אישר את הסכמת הצדדים, לפיה סוגיית הבעלות במותגים, כמו גם סוגיית הרמת מסך אפשרית בין החברות, יוכרעו בשלב מאוחר יותר. עוד הוסכם, כי לא יהיו מחלוקת או דיון על גובה התמורה שתתקבל מהמימכר הכולל.

בא כוח המשביר מחסני אופנה טען, כי ההצעה של הקונות ניתנה לאחר שמרשתו נתנה את הצעתה, ומדובר ביתרון בלתי הוגן, מאחר שהקונים ידעו את פרטי הצעתה של המשביר מחסני אופנה. במסגרת ההתמחרות העלה בא כוחה של חברת דור-זיו את סכום הצעתה ל-7.2 מיליון שקל, ואז העלה בא כוח הקונות את ההצעה ל-7.3 מיליון שקל.

בא כוחו של אורון ביקש מביהמ"ש לרשום את התנגדות מרשו, בנימוק שהמחיר שהוצע נמוך, ואינו משקף אפילו את מחיר המלאי. הקונות הצהירו בבית המשפט על כוונתן להמשיך ולהעסיק את 140 עובדי הרשת.

י.ח.ל מרקוביץ היא חברה פיננסית, העוסקת בהשקעות, עם מחזור מכירות הקרוב ל-100 מיליון שקל. בשלב מסוים עסקה החברה גם בבנייה. חברת בוסקילה היא יבואנית עורות ועוסקת בהשקעות. מחזור המכירות שלה 30 מיליון שקל. החברה שימשה כספק הראשי של גלי בתחום העורות.

לצורך רכישת רשת חנויות גלי והמותג "גלי", הקימו שתי החברות שותפות. חברת מרקוביץ עשתה זאת לצורך השקעה, וחברת בוסקילה תרחיב את פעילותה לתחום היבוא והייצור, ותשווק ברשת החנויות נעליים במותגים שונים. בנוסף, מתכוונת החברה המשותפת להרחיב את פעילות הרשת ולפתוח סניפים נוספים. (תיק פירוק 80/98).«מאת יצחק דנון וזהבה דברת«חברות י.ח.ל מרקוביץ ובוסקילה ירכשו את רשת השיווק של גלי ב-7.3 מיליון ש'«יציעו לרכוש גם את מפעל הנעליים בנצרת * התחייבו להמשיך ולהעסיק את כל 140 עובדי הרשת«מאת יצחק דנון וזהבה דברת«חברות י.ח.ל מרקוביץ ובוסקילה ירכשו את רשת השיווק של גלי ב-7.3 מיליון ש'«יציעו לרכוש גם את מפעל הנעליים בנצרת * התחייבו להמשיך ולהעסיק את כל 140 עובדי הרש