חברת נטגונג פיתחה טכנולוגיה לחיבור ישיר אל הדואר האלקטרוני

מגייסת 2 מיליון דולר להוצאת המוצר לשוק בתוך חודשיים

חברת נטגונג הישראלית פיתחה טכנולוגיה חדשנית, המסוגלת לקשר אנשים אל הדואר האלקטרוני בלא להתחבר אל קווי התקשורת. מדובר בטכנולוגיה הנמצאת כעת בהליכי רישום פטנט בארץ ובארה"ב. היא מאפשרת לספקי שירותי האינטרנט לספק ללקוח חיווי על קבלת דואר אלקטרוני, בלא להפעיל את קו הטלפון. לאחר מכן, הלקוח יכול להתחבר אל השירות ולקבל את ההודעה, או להעבירה ישירות לאבזרים אחרים, כמו פקס, מדפסת, מכשיר טלפון, מחשב או ביפר.

גדעון לפבר, מנכ"ל חברת שחף מחשבים, בעלת נטגונג, מסר, כי בימים אלה החברה נמצאת בשלבי גיוס מתקדמים של 2 מיליון דולר, לצורך הוצאת המוצר אל השוק. לדבריו, התוכנה, בשם MailGong, עברה את כל הבדיקות ותצא לשוק בתוך חודשיים.

נטגונג הוקמה בנובמבר 1997 והיא עוסקת בפיתוח תוכנות לחיווי על אירועים חריגים באינטרנט. היא מעסיקה 6 עובדים. חברת שחף מחשבים היא בית תוכנה הפועל בחיפה, נמצא בבעלות גדעון לפבר ודני כץ ומעסיק 60 עובדים.

המערכת מורכבת משני חלקים עיקריים. תוכנה אחת מותקנת אצל ספק האינטרנט, ואחראית על העברת חיוויים למחשב הלקוח על פי הפרמטרים שהוא קבע. במקביל, תוכנה נוספת מאפשרת קבלת החיווי במחשב, וטיפול בה על פי רצון המשתמש. היא יכולה ליזום התחברות לרשת לצורך קבלת הדואר האלקטרוני, או להעבירו למתקנים אחרים.

שחף מחשבים מתכננת לשווק בעתיד את המערכת גם למיגזר הבנקאי. לדברי לפבר, "התוכנה כוללת מרכיב המאפשר לה לבצע איתותים באופן אוטומטי עקב גילוי שינויים בבסיסי מידע. כך למשל, בגירסאות העתידיות, היא תוכל לאותת ללקוחות בנקים על שינויים מוגדרים במצב החשבון שלהם, באופן אוטומטי לחלוטין". «מאת רוני ליפשיץ «חברת נטגונג פיתחה טכנולוגיה לחיבור ישיר אל הדואר האלקטרוני «מגייסת 2 מיליון דולר להוצאת המוצר לשוק בתוך חודשיים