חברת צינורות המזרח התיכון מצמצמת מספר העובדים בעכו

ההליך יבוצע בהסכמה עם ההסתדרות לאור הפסדי החברה

חברת צינורות המזרח התיכון עומדת לצמצם את מספר עובדיה במפעל בעכו ב-50 ל-120 עובדים, על ידי פיטורים ופרישה מרצון ויציאה לפנסיה מוקדמת. כך נודע ל"גלובס" מפי גורמים בהסתדרות במרחב הגליל המערבי. לדברי הגורמים, תהליך זה יבוצע בהסכמה עם ההסתדרות, והסכם מפורט עומד להחתם בימים הקרובים.

לדברי הגורמים, ההסתדרות מבינה את מצבה של החברה, הנתונה בהפסדים בתקופה האחרונה, ומסכימה לפרישת העובדים בתנאים מועדפים. לדברי הגורמים, מדובר בעיקר בפיטוריהם או בפרישתם של עובדים זמניים, וכן בפרישת עובדים לפנסיה מוקדמת.

לדברי הגורמים, יבוצע תהליך התייעלות גם לגבי העובדים שימשיכו לעבוד במפעל, וחלק מההטבות שלהם ייפגעו.

בדו"חות הכספיים האחרונים דיווחה חברת צינורות המזרח התיכון על הפסדים הנובעים, בין היתר, ממיסי ארנונה גבוהים שגובה עיריית עכו, וכן מכך ששוק הצינורות מושפע ממדיניות הפיתוח וההשקעות של הממשלה וממחירי הפלדה בעולם. החברה גם מושפעת מההזמנות של חברת מקורות, שהיא לקוח מרכזי של החברה. לדברי גורמים במועצת הפועלים, במסגרת ההסדר הנוכחי, בכוונת ההנהלה לכסות את ההפסד החד פעמי שיווצר כתוצאה מתשלום פיצויי הפיטורים על ידי מכירת חלק משטח המפעל בעכו, שאינו מנוצל, לחברת כור נכסים.

יצויין, כי חברת צינורות המזרח התיכון, הנסחרת בבורסה בתל אביב, היא חברה מקבוצת כור. לחברה יש גם מפעל בצריפין.

בתשעת החודשים הראשונים של 97' הפסידה החברה 87 אלף שקל, לעומת רווח נקי של 5.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הרוויחה החברה 907 אלף שקל, לעומת רווח בסך 197 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות של החברה בתשעת החודשים הראשונים קטנו ב-%21 ל-176 מיליון שקל. ברבעון השלישי המכירות קטנו ל-66 מיליון שקל, לעומת 78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של %15.5.

בתוך כך נודע, כי חברה אחרת מקבוצת כור, מפעלי פלדה מאוחדים, הפועלת בעכו, גרמה בימים האחרונים להוצאתם לפנסיה מוקדמת של 12 עובדים, עקב היחלשות השוק. החברה, הנסחרת אף היא בבורסה בתל אביב, מסרה, כי הדבר נעשה "על פי תוכנית העבודה ובתיאום מלא עם ההסתדרות". «מאת דוד חיון «חברת צינורות המזרח התיכון מצמצמת מספר העובדים בעכו «ההליך יבוצע בהסכמה עם ההסתדרות לאור הפסדי החברה