חוטר-ישי: החברה להגנת הטבע מנהלת תעמולת זוועות

יו"ר החברה: אנו סובלים מרצח אופי והכפשות היוצאים ממשרדו של חוטר-ישי

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דרור חוטר-ישי, והקבלן דוד אפל, דחו בסוף השבוע את הטענות, כאילו הם מנסים להשתלט על הנהלת החברה להגנת הטבע, כדי להסיר התנגדויות שעלולות להכשיל פרוייקטים של בניה שהם יוזמים. השניים עשו זאת בדיון של ועדת הפנים. בדיון אחר בנושא, שנערך באותו יום במליאת הכנסת, הודיע סגן שר החינוך, משה פלד, שהוא משתף פעולה עם יו"ר מרצ, ח"כ יוסי שריד, במטרה למנוע כל פגיעה בציביונה של החברה להגנת הטבע.

הדיון בוועדת הפנים היה מתוח ורווי חילופי האשמות, בין ראשי החברה לראשי אגודת חוגי הסיירות ע"ש אורי מימון, שפרשו מהחברה. חוטר-ישי, שהוא יו"ר חוגי הסיירות, אמר על הטענות נגדו: "לך תוכיח שאין לך אחות. תעמולת זוועות מסוג זה שמנהלת נגדי החברה להגנת הטבע, מקומה לא יכירנה במדינה מתוקנת".

אפל סירב להשתתף בדיון, והודיע בכתב: "אין לי ולא היה לי כל חלק בהתמודדות בבחירות הפנימיות בחברה, ואין לי אף כל ענין ליטול חלק בהתמודדות זו. אינני מכיר את חבריה, ואינני מבקש לעצמי מעוקצה או מדובשה של חברה זו".

אפל האשים "פוליטיקאים ובעלי ענין בחברה", בכך שבחרו להשתמש בשמו לניגוח מתמודדים שונים בבחירות ולהטיית עמדות הבוחרים, תוך שימוש "בכל אמצעי פסול שבידם, לרבות הזנת כלי התקשורת במידע שקרי ומעוות". הוא טען כי בכל מפעלי הבניה שלו, לא היה לו מעולם שיג ושיח עם החברה, ולא היתה לה התנגדות כלשהי לתוכנית שיזם.

יו"ר החברה להגנת הטבע, יואב שגיא, אמר: "קיים קונפליקט בין עסקיו של חוטר-ישי לבין האינטרס של החברה, ואנחנו סובלים מרצח אופי ומהכפשות שיוצאים ממשרדיו של חוטר-ישי". הוא גם טען, כי נערים מחוגי הסיירות נשלחו "לגנוב ציוד מהחברה". עזריה אלון, ממייסדי החברה וחבר הנהלתה, אמר: "מנסים לעשות לנו תרגיל ולכבוש את החברה על ידי רישום המוני אנשים".

נציגי אגודת חוגי הסיירות ומועמדיה להנהלה החדשה, עו"ד ישראל כספי ופרופ' אהרון קפלן, מנהל הגן הבוטני של האוניברסיטה העברית, טענו, כי החברה היא המקור ל"הכפשות זדוניות", שמטרתן לחסל את סיכוייהם בבחירות. לדבריהם, האגודה תילחם גם בעתיד נגד כל פגיעה בשטחים הירוקים, ונגד כל כוונה להפוך אותם לשטחי בניה.

נציגי האגודה הדגישו: "אין לנו כל קשר עסקי לחוטר-ישי ואין אנו מייצגים אותו, אלא רק פועלים איתו במשותף בחוגי הסיירות, ודוחים את ההשמצות כאילו אנו מקורבים או שליחים או עושי דברו של דרור חוטר-ישי, וכאילו נעשה ניסיון להשתלט על החברה מטעמים פסולים וממניעים זרים, הקשורים בדרך כלשהי לפעילותו העסקית של חוטר-ישי".

לדבריהם, חוגי הסיירות נדחקו מהחברה לפני 3 חודשים בגלל חילוקי דעות על דרכה החינוכית, וחברי האגודה מהווים מיעוט - רק רבע - מהרכב הרשימה המוצעת לוועד המנהל שמתחרה בהנהלה הקיימת, "שהזדקנה ועבר זמנה".

יו"ר הוועדה, סאלח טריף, אמר בסיכום, כי שמח לשמוע שאין כוונת השתלטות של יזמי נדל"ן על החברה, שכן הוועדה מתנגדת לכניסתם של בעלי אינטרסים זרים לחברה, ותשמור על ציביונה ומעמדה בוויכוח הלגיטימי בינה ליזמים על היקף "הריאות הירוקות". «מאת צבי לביא «חוטר-ישי: החברה להגנת הטבע מנהלת תעמולת זוועות «יו"ר החברה: אנו סובלים מרצח אופי והכפשות היוצאים ממשרדו של חוטר-ישי