חוקרי הרשות להגבלים ערכו פשיטות על חברות הגז - במסגרת חקירת התחרותיות בענף

תפסו מיסמכים במשרדי סופרגז, פז-גז ואמישראגז - בעקבות חשד לעבירות על חוק ההגבלים * ייתכן שיחקרו גם את דור גז

חוקרי הרשות להגבלים עיסקיים פשטו בימים האחרונים על משרדים הקשורים לשלוש מחברות הגז הגדולות בארץ - סופרגז, פז-גז (הגדולה בארץ) ואמישראגז, ותפסו שם מסמכים. כך נודע ל"גלובס".

הפשיטות נעשו במסגרת חקירה מקיפה, שמנהלת בימים אלה הרשות להגבלים עיסקיים, בעקבות חשדות לעבירות על חוק ההגבלים העיסקיים, בכל הקשור לתחרותיות בענף.

בענף הגז שולטות - ללא עוררין - ארבע חברות גז: שלוש החברות האמורות וכן חברת דור גז, שבבעלות קבוצת דנקנר. ככל הידוע, עשויה החקירה להסתעף גם לעבר חברת דור גז.

יצויין, כי לפני מספר שנים התרחשה רפורמה במשק הגז (גפ"מ), המיועד למיגזר הביתי והתעשייתי. רפורמה זו הביאה למעשה לכניסתה של חברה אחת בלבד באופן רציני לענף - דור גז, שתופסת כיום, ככל הנראה, את המקום השני, אחרי פז-גז.

את תגובת אמישראגז לא ניתן היה היום להשיג, משום שכל בכירי החברה שהו בהלוויה של אחד מקרובי משפחתו של בכיר בחברה.

מנכ"לי סופרגז ודור גז לא השיבו לפניות "גלובס".

מחברת פז גז נמסר בתגובה, כי "החברה שיתפה פעולה עם חוקרי הרשות, והיא תמשיך בכך ככל שהדבר יידרש - עד לסיום החקירה". «מאת דוד חיון «חוקרי הרשות להגבלים ערכו פשיטות על חברות הגז - במסגרת חקירת התחרותיות בענף «תפסו מיסמכים במשרדי סופרגז, פז-גז ואמישראגז - בעקבות חשד לעבירות על חוק ההגבלים * ייתכן שיחקרו גם את דור גז «מאת דוד חיון «חוקרי הרשות להגבלים ערכו פשיטות על חברות הגז - במסגרת חקירת התחרותיות בענף «תפסו מיסמכים במשרדי סופרגז, פז-גז ואמישראגז - בעקבות חשד לעבירות על חוק ההגבלים * ייתכן שיחקרו גם את דור גז