חמש שנים של מיזוגים

בחמש השנים האחרונות כבר היו בענף ראיית החשבון הישראלי שורה של מיזוגים, אם כי בקצב נמוך בהרבה מהשנה האחרונה, ורובם גם היו קטנים יותר. אלה המיזוגים העיקריים, בהם היו מעורבים המשרדים הגדולים:

* האפט ושטראוס-לזר התמזגו ב-1992. עד היום נמצאים שני המשרדים במיקומים נפרדים, ושומרים על תיקי ניכויים נפרדים במס הכנסה, לצידו של התיק המשותף. בענף טוענים, כי זהו יותר שיתוף פעולה הדוק מאשר מיזוג; בשיחות לא-רשמיות, מאשרים זאת כמה מבכירי המשרד בחצי-פה. עם זאת, רשמית קיים משרד אחד, החותם על דו"חות, מייצג במשותף את רשת נקסיה ומבצע שורה של עבודות משותפות.

* ברוידא ובבלי-מילנר התמזגו ב-1995. בעיית הניהול נפתרה על ידי חלוקה בין יאיר רבינוביץ (בבלי - העסקים השוטפים) ויצחק רוטמן (ברוידא - הקשרים הבינלאומיים). למיזוג לא הצטרף משרד מילנר בחיפה. המשרד אמור לעבור למיקום משותף בפרוייקט יד-אליהו. רבינוביץ ורוטמן אומרים בגלוי, שהמיזוג עדיין לא עוכל לחלוטין, ושרק הזמן יעשה את שלו.

* שורה של משרדים גדולים התמזגו עם משרדים בחיפה, והפכו אותם, למעשה, לשלוחותיהם המורחבות בצפון הארץ. הראשון היה שלמה זיו, שהתמזג ב-1992 עם יחיאל בורוכוב. אחריו באו יגאל ברייטמן ואביגוש-קרבס; קוסט-לב-ארי-פורר עם רונאל-שטטנר; סומך-חייקין עם שטרן-וייסקופף-אברדם; אלמגור עם דרמן-גוילי-נהרדיה; ופאהןקנה עם רן סימון. בכיוון ההפוך, התמזג רצ'קובסקי-פריד עם רמי מנדולה, שהיה לנציגו בתל-אביב, בשנה שעברה בלע שלמה זיו את משרדו של אלי להט. « «חמש שנים של מיזוגים «