טבע מעבירה את יתרת תקציבה מהרבסט לקשר-בראל

הרבסט מנהל מו"מ למכירת עד %49 ממניותיו לבאומן-בר-ריבנאי

חברת התרופות ומוצרי הצריכה "טבע" החליטה להעביר את תקציב הפירסום של התרופות ללא מירשם, שהוחזק במשך שנים בהרבסט-מאיר-קלפר, בהיקף של מיליון דולר, לידי קשר בראל. כך מסרה ל"גלובס" תמי אחיטוב, מנהלת אגף השיווק של טבע.

לפני כשנה העבירה החברה את תקציב הפירסום של מוצרי הצריכה לקשר בראל, בהיקף של מיליון דולר. עתה יאוחדו שני התקציבים של טבע במשרד אחד, בהיקף של 2 מיליון דולר.

אחיטוב: "הרבסט עובד עם טבע כבר שנים ארוכות, והגענו למיצוי. החלטנו להעביר את התקציב לקשר-בראל בעקבות העבודה שעשה המשרד על מרידול. החלטנו שלחברה עם תקציב בסדר הגודל של טבע ראוי לרכז את התקציב במשרד אחד".

יצויין, כי לפני שנה הועבר תקציב מוצרי הצריכה של טבע, משחות השיניים, לנוכח ניגוד אינטרסים שנוצר עם משרד הפירסום שהחזיק בתקציב, באומן-ברריבנאי, שרוכש את המדיה עבור "קרסט" של פרוקטר אנד גמבל, המתחרה.

תקציב טבע נחשב לתקציב הגדול ביותר של הרבסט. כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, רכש אריה הרבסט את חלקם של שותפיו (%66) במשרד הפירסום הרבסט-מאיר-קלפר, על פי שווי חברה מדווח של 2 מיליון דולר, ומנהל עתה מגעים להכנסתו שלבאומן-בר-ריבנאי כשותף במשרד. זאת באמצעות מכירת עד %49 ממניותיו, בדרך של החלפת מניות.

עיסקת המכירה התבצעה בעקבות מאבקי שליטה שהתעוררו בחברה. שותפיו של הרבסט, יהושע קלפר וצביקה מאיר, צפויים לפרוש מהחברה עד סוף יולי. בעקבות זאת ייווצר חלל בתחום הקריאטיב, ואת החלל זה מבקש הרבסט, המנכ"ל, למלא באמצעות שיתוף הפעולה עם באומן-בר-ריבנאי.

מבחינת באומן-בר-ריבנאי, המטפל בעיקר בתקציבים גדולים, עשויה הכניסה לשותפות במשרד קטן לפתוח פתח לקליטת תקציבים בהיקפים קטנים מחצי מיליון דולר. כמו כן, יכולה ההתקשרות להוות קרש קפיצה למשרד בתחום הדרושים הרווחי, מאחר שמשרדו של הרבסט נחשב לאחד משתי סוכנויות הפירסום המתמחות בתחום. בעבר ניהל גם קשר-בראל מו"מ להתקשרות עם הרבסט.

לקוחותיו של הרבסט מעידים עליו, כי יתרונו טמון במסחר מול המדיה, בגלל יכולתו בניהול מו"מ, ופחות בשל גודל המשרד או בשל התקציבים בהם הוא מטפל.

קמפיין ראשון לאופיס דיפו מאז הועבר התקציב למשרד טמיר-כהן בהיקף של 500 אלף דולר. הסיסמה: "פתאום מתחשק לחזור לבית הספר". במרכז הקמפיין יעמוד סרטון טלוויזיה, המציג את הקניות לקראת החזרה ללימודים כקרנבל.

בסרטון מטיילת השחקנית גיליה שטרן עם ילדיה במעברי חנות אופיס דיפו, ואלה מעמיסים ציוד על העגלה עד לגדותיה. ברקע נשמע לפתע קול כרוז, המכריז על מבצע הענק של מתנות בשווי 10 מיליון שקל.

את הסרט ביימו יורם לוי ורון קדמי. התסריט נכתב על ידי טל רביב וגלעד רונן. בנוסף לסרטון יכלול הקמפיין גם מודעות בעיתונות הארצית. «מאת ורד שרון-ריבלין ורד שרון-ריבלין «טבע מעבירה את יתרת תקציבה מהרבסט לקשר-בראל «הרבסט מנהל מו"מ למכירת עד %49 ממניותיו לבאומן-בר-ריבנאי