טמיר-כהן קיבל מקראפט את תקציב קפה ג'ייקובס בהיקף של 750 אלף ד'

הקפה משווק ע"י עלית, אך ההחלטה על משרד הפרסום נתקבלה בג'ייקובס החברה תפסיק לייצר את כמוסות ה-F*B בשל חוסר ריווחיות

פרסום טמיר-כהן קיבל את תקציב הפרסום של קפה ג'ייקובס, ישירות מקונצרן קראפט-ג'ייקובס-סושרד. היקף התקציב צפוי לעמוד על 750 אלף דולר עד מיליון דולר.

נציגי קראפט הגיעו לפני כחצי שנה לארץ, כדי לבחון מספר משרדים, המייצגים את סוכנויות הפרסום הבינלאומיות של קראפט. בתקציב הבינלאומי של קראפט באירופה מחזיקה סוכנות ג'יי-וולטר-תומפסון. בארץ מיוצגת הסוכנות על ידי טמיר-כהן.

כפי שפורסם ב"גלובס" צפוי תקציב הקפה הנמס של עלית לעבור מקשר-בראל לטמיר-כהן. בנוסף, מחזיק המשרד גם בתקציב הקפה השחור של עלית. המשרד ירכז, איפוא, את כל תקציבי הקפה של עלית. קפה ג'ייקובס משווק על ידי עלית בארץ, אולם ההחלטה על מסירת התקציב לא היתה פרי שיקול של הנהלת עלית, אלא החלטה של אנשי הקונצרן. מימון התקציב ייעשה על ידי קראפט.

עד כה לא קיבל המותג ג'ייקובס תמיכה פרסומית. עתה, עם מסירת התקציב לטמיר-כהן, יטופל קפה ג'ייקובס כמותג בשלב החדרה.

קראפט-ג'ייקובס-סושרד הינה חלק מקראפט מזון, הקונצרן השני בגודלו בעולם. היקף המכירות של הקונצרן הסתכם ב-96' ב-9.5 מיליון דולר. על מותגיו נמנים קפה מקסוול, שוקולד טובלרון, שוקולד קוט ד'ור, גבינת פילדלפיה ופוסט דגני בוקר. קפה ג'ייקובס של קראפט, המשווק כקפה קלוי טחון וקפה נמס, הינו קפה באיכות פרימיום. הוא נחשב המתחרה הגדול של קפה נסטלה בשוק העולמי, בקטגוריית הקפה הנמס.

חברת אמברוזיה, משווקת דיאטת F*B, חוייבה לשלם לחברת שומרי משקל סכום של 20 אלף שקל בגין העתקת תפריטי ההרזיה של שומרי משקל. בנוסף תשלם הנתבעת הוצאות משפטיות בהיקף של 3,000 שקל לתובעת. כך החליט השבוע השופט אילן שילה, בבית משפט השלום בתל-אביב.

כפי שפורסם, תבעה שומרי משקל באוגוסט 96' את אמברוזיה בגין העתקת תפריט דיאטה שפותח על ידה. אמברוזיה משווקת ערכת דיאטה הכוללת כמוסות, תחת השם F*B. היא צירפה לכל ערכה תפריט הרזיה.

חברת שומרי משקל שפיתחה את תפריט הדיאטיה שלה בעזרת פרופ' עזרא זוהר, האשימה את אמברוזיה בכך שהעתיקה ממנה את התפריט, הנמצא בשימוש על ידיה מאז ספטמבר 95'.

בתשובתה מסרה חברת אמברוזיה, כי התפריט לא פורסם, לא אוזכר במפורש בכל דרך, אף לא על הקופסא בה נמכר, ועל כן לא תרם כלל למכירות. עוד טוענת אמברוזיה, כי למרות מסע הפרסום שנקטה בו להחדרת המוצר, היא לא הרוויחה ממכירתו כלל, וכי הוצאותיה עלו על הכנסותיה. מאישור רואה חשבון שהוגש לשופט אילן שילה עולה, כי לא היו לנתבעת רווחים ממכירת המוצר ומסתבר, כי אינה ממשיכה בשיווק המוצר. «מאת ורד שרון-ריבלין מאת ורד שרון-ריבלין «טמיר-כהן קיבל מקראפט את תקציב קפה ג'ייקובס בהיקף של 750 אלף ד' «הקפה משווק ע"י עלית, אך ההחלטה על משרד הפרסום נתקבלה בג'ייקובס החברה תפסיק לייצר את כמוסות ה-F*B בשל חוסר ריווחיות