טקנומטיקס קיבלה חוזה מפורד שעשוי להגיע ל-30 מיליון דולר ב-3 שנים

זו העיסקה הגדולה ביותר של החברה * ההזמנה הראשונה, בהיקף של 6.8 מ' ד', תסופק במהלך 97'

חברת טקנומטיקס חתמה על חוזה בהיקף שעשוי להגיע ל-30 מיליון דולר בתוך שלוש שנים, עם חברת סטרוקטורל דיינמיקס, הספקית הראשית לתוכנות תכנון של חברת המכוניות פורד. זו העיסקה הגדולה ביותר של טקנומטיקס מעודה. העיסקה הינה חלק מתוכנית אסטרטגית רב שנתית של פורד, לקצר את משך ההוצאה של מכונית חדשה מחמש שנים לשנתיים.

בשלב הראשון קיבלה טקנומטיקס הזמנה של 6.8 מיליון דולר, שאמורה להתבצע עד תום השנה הנוכחית. טקנומטיקס תספק לפורד שלוש תוכנות שפיתחה (רובקאד, דינמו ופארט) המשמשות כפיתרון אינטגרטיבי לשלבי תכנון הייצור. בנוסף לכך תספק טקנומטיקס תמיכה לתוכנות, הכוללת גם הדרכה ותחזוקה.

טקנומטיקס נקבה אומנם בהערכה צנועה יותר של כ-22 מיליון דולר, לכל החוזה המיועד לאספקה עד לסוף 99'; ואולם ההסכם עשוי לכלול דרישה לפיתוח של יישומים ספציפיים נוספים, שיחד עם ההוצאות הנילוות הן עשויות, כאמור, להגדיל את החוזה עד ל-30 מיליון דולר.

מנהל הכספים של טקנומטיקס, תלי עידן, אמר כי בחוזה הנוכחי, שלא כבעבר, מדובר במכירה של פתרון מערכתי מלא, ולא של תוכנות בודדות. זו גם הסיבה להיקף הגבוה של העיסקה.

בשלהי 96' ביצעה טקנומטיקס עיסקה גדולה אחרת, בהיקף של 10 מיליון דולר, עם חברת המכוניות מאזדה. שתי העיסקות האלו, וההצהרות האסטרטגיות של פורד, מחזקות את המגמה של תעשיית הרכב להשקיע משאבים רבים בייעול תהליכי התכנון והייצור על מנת להקטין את הזמן שבין תכנון המכונית ובין הוצאתה לשוק.-טקנומטיקס מפתחת תוכנות לתחום הכולל של תכנון רצפת הייצור. תחום זה נחשב היום לצוואר הבקבוק של התעשיות השונות, והוא מתבטא בעיקר בתעשיות הרכב והתעופה. תכנון הייצור (CAPE) חבר בין שני תחומים שצמחו מאוד בשנים האחרונות - תוכנות לתכנון המוצר (CAD), ותהליכי ייצור אוטומטי (רובוטיקה) - אך עדיין מפגר אחריהם בהיקף.

בטקנומטיקס מאמינים, שבשנים הקרובות עשוי שוק זה לגלות צמיחה מואצת על מנת לסגור את הפער בין השלב של תכנון המוצר לייצורו.

סטרוקטורל דיינמיקס הפכה באחרונה לספקית העיקרית של פורד בתחום תוכנות ה-CAD.

תוכנת הרובקאד של טקנומטיקס מבצעת סימולציה של תהליכים תעשייתיים כגון ריתוכים שונים. תוכנת הדינמו מבצעת סימולציה של תהליך ההרכבה של המוצר, על מנת לוודא שהמוצר שתוכנן אכן ניתן להרכבה. תוכנת הפארט, החדשה יחסית, בוחנת את תהליכי העיבוד השבבי ואת הייצור האוטומטי.

חברת פורד היתה הלקוח הראשון של טקנומטיקס בארה"ב, אולם בשנים האחרונות היא לא הגדילה את רכישותיה. ההסכם הנוכחי הופך את טקנומטיקס לספק המוביל שלה בתחום התוכנות לתכנון הייצור.

טקנומטיקס סיימה את 96' עם גידול של %33 במכירות ל-44.5 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה גדל כמעט פי 2 לעומת 95' והסתכם ב-8 מיליון דולר. «מאת עמי גינזבורג «טקנומטיקס קיבלה חוזה מפורד שעשוי להגיע ל-30 מיליון דולר ב-3 שנים «זו העיסקה הגדולה ביותר של החברה * ההזמנה הראשונה, בהיקף של 6.8 מ' ד', תסופק במהלך 97'