טקנומטיקס רכשה חברה גרמנית תמורת 9 מיליון דולר במזומן

החברה ממשיכה להציג צמיחה עקבית ורשמה גידול של %17 ברווח הנקי ברבע השלישי

התוצאות העיסקיות שפרסמה היום (ג') טקנומטיקס ממשיכות להצביע על קצב צמיחה עקבי במכירות וברווח. טקנומטיקס סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 14.8 מיליון דולר, ורווח של 3.4 מיליון דולר. הרווח למנייה הסתכם ב-31 סנט, גבוה במעט מהרווח שחזו האנליסטים.

בהיבט רבעוני הציגה טקנומטיקס גידול של %6 בהכנסות ו-%17 ברווח הנקי לעומת הרבעון השני של השנה. הרווח התפעולי של טקנומטיקס הסתכם ב-2.9 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, הראל בית און, מציין בסקירתו את השיפור שהשיגה החברה ברווחיות התפעולית שהגיעה ברבעון הנוכחי ל-%19 מסך המכירות, לעומת %17 ברבעון הקודם. לדבריו השיפור נובע מההתייעלות שעוברת החברה.

במהלך הרבעון השלישי השלימה טקנומטיקס גיוס של 98 מיליון דולר באג"ח להמרה, הנושא ריבית של %5.25. בעקבות הגידול ביתרות המזומנים רשמה החברה ברבעון השלישי רווחי מימון של קרוב למיליון דולר.

בהיבט שנתי נראית הצמיחה של טקנומטיקס יציבה וחזקה עוד יותר. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים עם הכנסות של 41 מיליון דולר, כ-%32 יותר מבתקופה המקבילה אשתקד. בית און מציין כי הצמיחה נובעת מגידול בביקושים למוצרי החברה, בעיקר מצד חברות התעופה והרכב.

במהלך הרבעון השלישי קיבלה טקנומטיקס הזמנות חשובות. החברה קיבלה הזמנה ראשונה בסך של יותר ממיליון דולר מחברת רכב רוסית (Autovaz הקשורה עם תאגיד לאדה). הזמנה בהיקף דומה קיבלה החברה מפיאט, וכן התקבלו מספר הזמנות חוזרות מלקוחות קיימים כגון קרייזלר, פורד, פוג'י (הקשורה עם סובארו), הונדה, מיצובישי, איסוזו, טויוטה, וולוו וכן מחברת התעופה פראט אנד וויטני.

במקביל לתוצאות העיסקיות הודיעה היום טקנומטיקס על רכישה במזומן של חברה בשם AESOP הממוקמת בשטוטגארט. טקנומטיקס רכשה %100 ממניות החברה הגרמנית בתמורה ל-16 מיליון מארק (כ-9.1 מיליון דולר). התשלום בעיסקה עשוי לגדול עוד ב-11 מיליון מארק נוספים (כ-6.2 מיליון דולר), כתלות בביצועים ובתוצאות העיסקיות שתציג AESOP עד לסוף 99'.

בעקבות הרכישה תרשום טקנומטיקס הפחתה חד פעמית בגובה של 8-7 מיליון דולר בגין הוצאות המו"פ של החברה הגרמנית. ההפחתה תירשם ברבעון הרביעי, ומלבדה לא צופה טקנומטיקס הוצאות נוספות בגין העיסקה.

AESOP פיתחה מערכת תוכנה בשם SIMPLE המבצעת תכנון, הדמייה, ואופטימיזציה של תהליך הייצור. מערכת זו אמורה להשתלב בקו המוצרים הנוכחי של טקנומטיקס המיועד אף הוא להדמיית הליך הייצור, במעבר בין התכנון באמצעות מחשב, (תוכנות ה-CAD למיניהן) לרצפת הייצור עצמה.

בשנת 96' רשמה AESOP הכנסות של 5 מיליון דולר ואיזון תפעולי. המערכת שלה הותקנה עד עתה בהצלחה במפעלי תעשיה, בעיקר בחברות גרמניות. בין היתר הותקנה התוכנה במפעלים של פורד, BMW, דייהו, ABB ו-BOSCH.

בהתייחסו לרכישה ציין בית און כי בעזרת הטכנולוגייה החדשה תוכל טקנומטיקס להרחיב את היכולות של קו המוצרים המסורתי, מערכת ה-CAPE ובנוסף לכך תינתן לה דריסת רגל בשוק המתפתח של תכנון ותזמון הייצור. להערכתו תוכל טקנומטיקס לנצל את הרכישה כדי לחדור לשוק הגרמני, ובמקביל תוכל לנצל את מערך המכירות העולמי להפצה של הטכנולוגייה החדשה שרכשה.

שילוב הטכנולוגיות בין שתי החברות, אמור לאפשר ללקוחות שליטה מלאה על תכנון הייצור הן ברמת המכונה הבודדת, והן ברמת המפעל כולו. בנוסף לכך אמורה המערכת לתכנן את תהליך הייצור עד לרמה של הזרמת החומרים, שליטה על המלאי, ותיזמון של תהליך הייצור במכונה. תהליך זה, אותו מכנה סמנכ"ל התפעול של טקנומטיקס, יגאל ליבנה, בשם "המפעל הדיגיטלי", יאפשר לחברות התעשייתיות להפחית את עלויות הייצור ולזרז את ההוצאה של מוצרים חדשים לשוק. «מאת עמי גינזבורג «טקנומטיקס רכשה חברה גרמנית תמורת 9 מיליון דולר במזומן «החברה ממשיכה להציג צמיחה עקבית ורשמה גידול של %17 ברווח הנקי ברבע השלישי