יו"ר אוצר מפעלי ים: מניות שאמורות להיות בכספת החברה - הגיעו לאחיו של המנכ"ל

טוען: יגאל טביב סירב להסביר לדירקטוריון כיצד הגיעו המניות לאחיו * המשך הדיון - בביה"ד לעבודה

מניות למוכ"ז, שנרכשו על ידי המדינה מהציבור והועברו לחברת אוצר מפעלי ים - במטרה לבטלן ולרשום במקומן מניות על שם המדינה בספר בעלי המניות בחברה - לא בוטלו. זאת, למרות שבמקומן נרשמו המניות על שם המדינה. כך טוען אריה רונה, מנהל מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה ויו"ר דירקטוריון חברת אוצר מפעלי ים, בעלת נמל תל-אביב.

לדברי רונה, המניות שהיו אמורות להתבטל נמצאות כיום בידי אנשים שונים, הגובים באמצעותן דיבידנדים מאוצר מפעלי ים. רונה אומר את הדברים בתצהיר שהגיש לבית המשפט המחוזי בת"א, בתגובה לעתירתו של מנכ"ל החברה, יגאל טביב, המבקש לאסור על דירקטוריון החברה להשעותו מתפקידו.

רונה אומר, כי משרד הרו"ח של אוצר מפעלי ים, אשכנזי-עמנואלי, מסר לו, כי בביקורת על חלוקת הדיבידנדים בחברה התגלה שקיימות בעיות, בלשון המעטה, בכל הקשור לשמירת תעודות מניות בחברה.

הרו"ח פירט חשדות כבדים לגניבת מניות ממשרדי החברה. בין היתר עולה חשד, כי המניות שנגנבו נמצאות בידי אנשים המקורבים לטביב, ובידי אנשים המקורבים למזכירת החברה, מאשה בן-ישי.

רונה טוען, כי בממצאים שהובאו על ידי רו"ח החברה נמצא, כי כל המניות שבידי בצלאל טביב, אחיו של המנכ"ל, הן מניות שעל פי ספרי בעלי המניות בחברה והרישומים, היו אמורות להימצא בכספת החברה. לדבריו, יגאל טביב היפנה את הדירקטוריון לקבלת תשובות לחשד נגדו לאחיו, ולא היה מוכן למסור כל גירסה בפרשה זו.

בתצהיר נוסף, שהוגש לבית המשפט על ידי זוהר שר, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, נאמר, כי בחברת אוצר מפעלי ים נתגלו אי סדרים חמורים, בביקורת ספרים שנערכה בעקבות הכרזה על חלוקת דיבידנד בחברה בסך כ-11.5 מיליון שקל.

על פי דו"ח הביקורת, מניות שנרכשו לפני עשרות שנים על ידי הציבור והוחזקו בכספת החברה, לא נמצאות כיום בידי בעליהן החוקיים ובכספת, אלא בידי צדדים שלישיים, כאשר לא ברור כיצד הגיעו לידיהם.

מן הדו"ח עולה ,כי מניות ,השייכות על פי ספרי החברה לקבוצת איחוד רגב שהפכה לחלק מקואופרטיב אגד, הגיעו באופן מפתיע מכספת החברה לידי אחיו של יגאל טביב. בעקבות הודאתו של האח, זומן המנכ"ל לישיבת הדירקטוריון, על מנת לתת הסברים למעורבותו בהעברת המניות לידי אחיו. טביב אמר, כי המליץ לאחיו ולחבריו לקנות מניות של החברה, אולם לא היה מוכן להסביר את מעורבותו בפרשה.

לדברי שר, המשך תיפקודו של טביב כמנכ"ל החברה נעשה בלתי אפשרי, וחותר תחת חובות האמון של טביב לחברה ולבעלי מניותיה. הוא טוען, קיים חשש שטביב יימצא במצב של ניגוד עניינים.

בדיון שהתקיים היום טען היועץ המשפטי של אוצר מפעלי ים, כי החברה לא מתפקדת, אך אין כוונה להשעות את טביב מתפקידו. בהסכמת בא כוחו של טביב, עו"ד חיים שטנגר, נקבע, כי התיק יועבר לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. השופט אפרים שלו נמנע להחליט באשר להמשך תוקפו של הצו, שאסר על השהייתו של טביב בתפקידו עד לדיון בבקשה בבית הדין לעבודה (ת.א 1434/96). «מאת יצחק דנון «יו"ר אוצר מפעלי ים: מניות שאמורות להיות בכספת החברה - הגיעו לאחיו של המנכ"ל «טוען: יגאל טביב סירב להסביר לדירקטוריון כיצד הגיעו המניות לאחיו * המשך הדיון - בביה"ד לעבודה