יועץ לשעבר של אפל לביהמ"ש: הייתי עד במסגרת עבודתי לפעולות שגבלו בפלילים

דני כהן טוען: אפל משך סכומי עתק מחברות בבעלותו * חוטר-ישי: תצהירו של דני כהן - הבל

דני כהן, ששימש בעבר כיועצו האישי של דוד אפל וכמנהל רכש ואדמיניסטרציה של החברות פפו ומגדל הזוהר, טוען, כי אפל נהג למשוך סכומי עתק כשכר ייעוץ כביכול מחברות ציביון ונווה אחזקה שבבעלותו. כן הוא טוען, כי ציביון שימשה כצינור להעברת כספים לאפל ולאנשים שהיה מעוניין בעזרתם, מחברות אחרות שבבעלות אפל ושנוהלו על ידו באמצעות אחרים.

כהן הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תצהיר במשפט הדיבה המתנהל בין ראש לשכת עוה"ד, עו"ד דרור חוטר-ישי, לבין כתב עיתון "הארץ", רונן ברגמן, ומו"ל העיתון, עמוס שוקן.

חוטר-ישי הגיש נגד השניים תביעת דיבה בסך 1.5 מיליון שקל, בטענה לפירסום כוזב, הנוגע לפעילותו של חוטר-ישי באמצעות חברות שונות מול החברה הממשלתית חלמיש.

בתביעה נאמר, כי ברגמן פירסם ידיעה בעמוד הראשון של "הארץ", לפיה המשטרה חוקרת מכירת קרקעות בתנאים נוחים על ידי חלמיש לחברת הבנייה פפו, הקשורה לחוטר-ישי.

בתביעה טען חוטר-ישי, כי הטענות בדבר קשר כלשהו בין אפל, הנותן שירותי יעוץ לחברת פפו, לבין חברי דירקטוריון חלמיש, מופרכות, שכן החלטת דירקטוריון חלמיש היתה בניגוד מפורש לבקשת פפו.

בכתב ההגנה טענו הנתבעים, כי הכתבה פורסמה תוך שיכנוע באמיתות הדברים, והתנהגות התובע ומעשיו הם שגרמו לפירסום, המוגן על פי חוק איסור לשון הרע.

בתצהיר שהגיש כהן מטעם הנתבעים, הוא טוען, כי באוגוסט 1992 שימש כיועצו האישי של אפל, ונילווה אליו לישיבות עבודה רבות שניהל במסגרת פעילותו הפוליטית ובמסגרת עסקיו. לדבריו, אפל אמר לו, כי הוא נמנה על הבעלים של חברות פפו, מגדל הזוהר, ציביון ונווה אחזקה.

כהן מצהיר, כי באוקטובר 1993 הוא מונה כמנהל רכש ואדמיניסטרציה של חברות פפו ומגדל הזוהר, על פי סיכום עם אפל. לדבריו, במסגרת עבודתו עם אפל הוא היה עד לפעולות שחרגו ממינהל תקין וגבלו בפלילים, ומשהתריע על אותן חריגות - הוא פוטר.

לדברי כהן, הוא ענה על שאלותיו של העיתונאי ברגמן בקשר לנעשה בחברות פפו ומגדל הזוהר. כן אישר לו, כי עופר אזולאי, בנו של הנרי אזולאי, שהיה מנכ"ל חלמיש, הועסק על ידי אפל בתקופה בה נדון מיכרז פפו-חלמיש בדירקטוריון חלמיש.

כן אישר כהן בפני ברגמן מידע לפיו דירקטור בחלמיש, שהצביע בעד אישור העיסקה, היה בקשרים פוליטיים ועיסקיים עם אפל. לדבריו, במשך שלוש שנים קיבל הדירקטור מאחת החברות ציביון או נווה אחזקה אחת לחודש מעטפה ובה המחאה.

כהן אומר עוד בתצהיר, כי לקיומה של חברת ציביון לא היתה למעשה כל סיבה, פרט להיותה צינור להעברת כספים לאפל מחברות אחרות שבבעלותו. לטענתו, לציביון ולחברת-הבת שלה, נווה אחזקה, הועבר כסף רב מחברות הבנייה פפו ומגדל הזוהר, הקשורות לחוטר-ישי.

כהן טוען, כי אפל נהג למשוך סכומי עתק כשכר יעוץ כביכול מחברות ציביון ונווה אחזקה. לדבריו, למרות שחברת ציביון לא עשתה דבר, היא דיווחה על הוצאות רבות.

בתגובה לטענות בתצהירו של דני כהן, נמסר ממשרדו של דרור חוטר-ישי, כי בפסק בוררות שמגדל הזוהר היתה נתבעת בה, הוגש מצד התובעת תצהירו של כהן, הכולל אותן טענות הנטענות בתצהירו היום.

הבורר, השופט בדימוס חיים אילת, אמר על עדותו של כהן בבוררות, כי היתה "עדות מגמתית ובלתי אמינה לחלוטין, במיוחד בהתחשב בעובדה שעד זה מצוי בהליכי משפטים עם הנתבעת (חברת מגדל הזוהר) ויש לו אינטרס ברור להשחירה, כולל את חוטר-ישי ואפל".

חוטר-ישי כינה את טענותיו של כהן בתצהירו הנוכחי "הבל". לדבריו, כהן אינו בוחל בשום אמצעי על מנת לפגוע בשמם הטוב של אפל ושלו עצמו. (ת.א 1483/95). «מאת יצחק דנון «יועץ לשעבר של אפל לביהמ"ש: הייתי עד במסגרת עבודתי לפעולות שגבלו בפלילים «דני כהן טוען: אפל משך סכומי עתק מחברות בבעלותו * חוטר-ישי: תצהירו של דני כהן - הבל