יצחק קאול ימונה למנכ"ל קונצרן כלל; תיתכן הפרדת הפעילות התעשייתית

יוסי רוזן צפוי לדחות את הצעת אי.די.בי. לכהן כמנכ"ל הפעילות התעשייתית של כלל, ועתה לא ברור אם תבוצע ההפרדה

מנכ"ל בזק, יצחק קאול, יתמנה לתפקיד מנכ"ל קונצרן כלל במקום דוד ויינשל, הפורש בחודש מארס. ל"גלובס" נודע, כי המגעים בין ראשי אי.די.בי, בעלת השליטה בכלל, לקאול נמצאים בשלבי סיכום סופיים.

עוד נודע, כי הכוונה באי.די.בי היתה למנות את קאול למנכ"ל כלל, ללא הפעילות התעשייתית של הקונצרן. על פי כוונה זו, נוהל מו"מ נפרד למינוי מנכ"ל מקביל לקאול, שיהיה אחראי על הפעילות התעשייתית, עם מנכ"ל משאב, יוסי רוזן.

מקורבים לרוזן מעריכים, כי הוא החליט לתת תשובה שלילית להצעה זו. לפיכך, לא ברור עתה האם קאול יעמוד בראש כלל במבנה הנוכחי שלה, או האם לחילופין תמנה קבוצת אי.די.בי מנכ"ל נפרד לפעילות התעשייתית.

מקורבים לנושא מסרו ל"גלובס", כי אם תשובתו הסופית של רוזן תהיה שלילית, יישקל מחדש נושא הפרדת פעילויות הקונצרן. רוזן שוהה כיום בחו"ל. דובר קבוצת אי.די.בי מסר בתגובה: "אין עדיין החלטה סופית בעניין מינוי מנכ"ל לכלל".

מינויו של קאול למנכ"ל כלל ייעשה במקביל למינויו של ליאון רקנאטי כיו"ר. כפי שפורסם ב"גלובס", מיועד ליאון רקנאטי לתפקיד זה, ואודי רקנאטי מיועד להתמנות לתפקיד יו"ר דיסקונט השקעות.

קאול וליאון רקנאטי נמצאים ביחסים טובים מאוד, מאז שקאול קידם באופן אישי את הקמתו של אגף התקשורת במוזיאון המדע בחיפה לפני מספר שנים, לאור בקשתו של ליאון רקנאטי, המשמש כיו"ר אגודת ידידי המוזיאון.

קאול מונה לתפקידו כמנכ"ל בזק לפני כ-6 שנים ונחשב להצלחה. בראיון ל"גלובס", אשר יתפרסם ביום ב' הקרוב, אמר קאול, כי בתפקיד כמו מנכ"ל בזק, "רצוי לעשות רוטציה ואדם לא צריך לכהן בו יותר מ-10-7 שנים". היום לא הסכים קאול להתייחס למינויו הצפוי. «מאת אורנה רביב ואפי לנדאו «יצחק קאול ימונה למנכ"ל קונצרן כלל; תיתכן הפרדת הפעילות התעשייתית «יוסי רוזן צפוי לדחות את הצעת אי.די.בי. לכהן כמנכ"ל הפעילות התעשייתית של כלל, ועתה לא ברור אם תבוצע ההפרדה