פריצת דרך משמעותית הושגה אמש (ג') במו"מ שנערך בעקבה בין ישראל וירדן, לקראת הקמת שדה התעופה המשותף אילת-עקבה. ממשלת ירדן הסכימה לוותר על דרישתה המקורית - להפעלת טרמינל אחד בשדה, בצידו הירדני.
מנכ"ל משרד התחבורה, נחום לנגנטל, וראש מינהל התעופה הירדני, ג'אסר זאייד, סיכמו, כי יוקם טרמינל נוסעים ישראלי מצפון לאילת, בעין עברונה, שישרת את הטיסות הבינלאומיות הישראליות שיעדן אילת. טיסות הפנים יוסיפו לנחות בשדה התעופה באילת. העמדה שהציג משרד התחבורה בדיונים היתה תוצאה של לחצים מצד חברות התעופה הישראליות וגורמי בטחון.
גורמי תעופה ותיירות הביעו סיפוק רב מקבלת העמדה הישראלית. מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ, אמר ל"גלובס", כי הדבר יאפשר לישראל לנהל את הבטחון והשינוע, לאחר שהיה חשש, כי אם ירדן תנהל אותם בטרמינל של עקבה, הדבר עלול לגרום לחברות התעופה להירתע מהשדה.
"המודל שנבחר דומה לשדה התעופה המשותף המוצלח בז'נבה של צרפת ושווייץ", אמר בורוביץ. "כאחד מהמשתמשים העיקריים בשדה, אין לי בעיה עם זה שהמטוסים עצמם ינחתו על מסלולי שדה התעופה בעקבה. מה שחשוב זה מי קולט את הנוסעים, ולהקמת הטרמינל יש משמעות של ריבונות ישראלית".
בדיונים בעקבה השתתפו נציגים של משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ורשות שדות התעופה. כיום מגיעות כל הטיסות הבינלאומיות לאילת לשדה התעופה בעובדה, המרוחק כ-40 ק"מ מאילת.
לפי הסיכום, יוקם טרמינל ישראלי, בעלות של 10 מיליון דולר, במקביל למסלול הנחיתה של שדה התעופה בעקבה. ייסלל כביש באורך של 4 ק"מ בצד הירדני, שיחבר בין עקבה למסוף הישראלי.
לדברי לנגנטל, ניתן להשלים את הקמת הטרמינל בתוך שנה, ולהתחיל זמן קצר לאחר מכן בהפעלת השדה המשותף, לטיסות ישראליות בינלאומיות. הטרמינל אמור לקלוט כ-500 אלף נוסעים בשנה, ונמסר, כי יופעלו בו גם חנויות פטורות ממכס.
הקמת הטרמינל הישראלי בעין עברונה תואמת את תוכניות הפיתוח של אילת, והיא תאפשר לה להמשיך ולהתפתח צפונה. ההחלטה היא בהתאם לעמדת ראש עיריית אילת, גבי קדוש, שטען, כי כל חלופה אחרת תביא לפגיעה קשה בעיר.
שר התחבורה, שאול יהלום, אמר כי ההסכם יסלול את הדרך להגשמת הפרוייקט המעשי הראשון בין ישראל וירדן לאחר חתימת הסכם השלום. לאחרונה אישרה הממשלה להגדיל את מספר הטיסות הבינלאומיות של ישראל לשדה התעופה המשותף, בעקבות הצלחת טיסות הניסיון של אל-על וארקיע בחודשים האחרונים.«מאת דרור מרום«ירדן הסכימה להקים טרמינל ישראלי בשדה התעופה המשותף אילת-עקבה«ויתרה על דרישתה להקים טרמינל אחד בלבד, בצידו הירדני של השד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.