ישראל והודו יחתמו על הסכם מו"פ תעשייתי והסכם לשיתוף פעולה טכני

במהלך ביקור הנשיא בהודו ייחתמו גם הסכמים להקמת חוות חקלאיות

חברת דגם מערכות תחתום השבוע על הקמת מיזם משותף עם חברת שוגון מהודו. במסגרת המיזם, יקימו שתי החברות מרכז להעשרה חינוכית. במקביל ייחתמו הסכם מו"פ והסכם לשת"פ טכני, ושני הסכמים להקמת חוות חקלאיות, פרטית וממשלתית, במסגרת של מיזמים משותפים.

ההסכמים ייחתמו במהלך ביקור נשיא המדינה, עזר ויצמן, בהודו במלאת חמש שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים המלאים בין שתי המדינות. לויצמן מתלווה כנציג משרד התמ"ס מנכ"ל החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ, דורון קלאוזנר, שיבחן את האפשרויות לביטוח משולב של המיזמים משותפים.

כן הצטרפו למשלחת נשיא התאחדות התעשיינים, דן פרופר, והמנכ"ל יורם בליזובסקי וחברי הנשיאות באיגוד לשכות המסחר, גדעון ביקל, בעלי חב' פרחי ביקל, ואורי גרבנאו, בעלי חב' שירה טריידינג.

פמליית הנשיא כוללת גם את עמירם שור, יו"ר מלל, דוד קוליץ, מנכ"ל אלול טכנולוגיות, משה ברטוב מאי.סי.איי, ישראל אשר מראד תקשורת, שמואל דנקנר, בעלי קבוצת דנקנר, זהר זיסאפל מראד תקשורת ומשה קרת מהתעשיה האווירית. חברות נוספות המיוצגות במשלחת הן אלישרא, ישקר, נטפים, תהל, ימקו, הכשרת הישוב, טלקאר, קסטרו, אלביט, מפעלי ים המלח, פלסטרו גבת, אל אופ וקיי.פי.

משלחת מטעם המחלקה לשת"פ בינלאומי (מש"ב) במשרד החוץ חזרה לפני מספר ימים מהודו לאחר שהשלימה סקר כדאיות, לפיו תוקם החווה המשותפת לממשלת ישראל וניו-דלהי. הפרטים העיסקיים של הקמת החווה יסוכמו במהלך ביקור הנשיא.

במקביל תקים אגרידב חווה חקלאית על בסיס עיסקי כמיזם משותף עם ממשלת מהראשתרא, שבירתה בומביי. זאת על בסיס מיזכר ההבנות שנחתם לאחרונה בין משרד החקלאות לממשלת מהראשתרא. משלחת העורכת סקר כדאיות לגבי החווה הפרטית טרם השלימה את הכנתו, ועדיין לא נקבע היכן תקום החווה, מה יגדלו בה ומי יממן את הקמתה.

משרדי האוצר של ישראל והודו חתמו בעבר על הסכמים למניעת כפל מס ולהגנה על השקעות. במהלך הביקור יתוספו גם הסכם מו"פ תעשייתי, מטעם משרד התעשייה, והסכם לשת"פ טכני מטעם מש"ב לשת"פ ולסיוע בתחומי חקלאות ותעשייה. כן ייחתמו הסכמי תרבות והסכם להקמת פורום אינטלקטואלים.

תוכנית הביקור של משלחת אנשי העסקים כוללת פגישות עם ראשי התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר של צפון הודו ודרומה, פגישות אישיות לקידום שת"פ עיסקי ופגישות עם שרי התעשייה והסחר ההודים. המשלחת גם תבקר במפעל הרכב מארוטי, בחברת בהראט אלקטרוניקס, בפרוייקט חקלאי ובבסיס צבאי הודי. «מאת אורה קורן «ישראל והודו יחתמו על הסכם מו"פ תעשייתי והסכם לשיתוף פעולה טכני «במהלך ביקור הנשיא בהודו ייחתמו גם הסכמים להקמת חוות חקלאיות