הנקראות ביותר

ישראל זמיר, מנכ"ל תדיראן: "היעד לשנת 2000 הוא מכירות ב-2 מיליארד דולר"

"רכישות הן המשימה מספר אחת שלנו, והן צריכות לתת תוספת של כ-250 מיליון דולר בהכנסות * ב-97' כנראה שעדיין לא נבצע עיסקאות"

לכל המנהלים מחיר המניה חשוב, אבל בני גאון הוא בין הבודדים, שנותן לכך ביטוי מעשי. תחת הנהגתו, הפכה כור לקונצרן הישראלי היחיד, שמשווק את מניותיו באגרסיביות בשוק. הפתיחות והזרמת מידע לציבור המשקיעים הן תנאי הכרחי למסע שיווק זה, ובחברות הבנות של כור בהחלט הפנימו גישה זו.

בשבוע שעבר היה ישראל זמיר, מנכ"ל תדיראן, אחד ממרכזי הרווח העיקריים של כור, בניו-יורק, שם הוא פגש, בין השאר, שורה של משקיעים מוסדיים אמריקניים. זמיר גם התראיין לרשת המידע הפיננסי בלומברג, שלה הוא אמר, כי "היעד האסטרטגי שלנו הוא להגיע למכירות שנתיות של 2 מיליארד דולר בשנת 2000".

לשם השוואה, את 96' צפויה תדיראן לסיים, להערכתו של זמיר, עם גידול של %9 עד %10 בהכנסות ל-1.15 מיליארד דולר.

שאלנו את זמיר כיצד תדיראן מתכוונת לעמוד ביעד זה, שפירושו צמיחה של כ-%73 בהיקפי הפעילות בתוך ארבע שנים.

"בארבע השנים האחרונות צמחנו בקצב פנימי של כ-%10. אנו מניחים, שעד שנת 2000, אם לא יהיו מכשולים לא צפויים, נמשיך לצמוח לפחות בקצב פנימי זה. את היתרה, מכירות של כ-250 מיליון דולר, אנו מתכננים להשיג דרך רכישות ומיזמים משותפים".

זמיר אומר, כי "אם כל זה יתגשם קצב הצמיחה של תדיראן יכול להיות %14 עד %15 לשנה". הוא מסביר כי תחומי הפעילות העיקריים, שבהם החברה מחפשת רכישות, הם תקשורת אזרחית, תקשורת צבאית ותוכנה.

אולם, הוא אומר כי כרגע תדיראן אינה מנהלת מו"מ עם אף מועמדת לרכישה והיא עדיין בשלב הבדיקות. לכן, הוא מעריך, כי "כמו ש-97' נראית, ספק אם תהיה במהלכה רכישה. זה לוקח זמן. למצוא משהו שמשלים את הפעילות או נותן אחיזה בשוק שחשוב להיות בו".

לתדיראן ולזמיר יש הרבה תוכניות עד שנת 2000, אבל קודם לכן הם צריכים לעבור מכשול לא קל בדמותה של שנת 97'.

לאחר שנים של גידול מואץ במכירות לבזק, 97' עלולה להיות שנה של ירידה במכירות לבזק, בשל השלמת ההסבה של רשת המיתוג שלה לעידן הדיגיטלי, ובעקבות ההנחה של %27 שאותה העניקה לה תדיראן, כדי לשמור על הבלעדיות שלה ושל טלרד במכירת מרכזיות ציבוריות.

"97' היא שנה משמעותית מאוד עבורנו", אומר זמיר. "אנו צופים כרגע, שלפחות לא נרד ברמת ההכנסות והרווח, וננסה להמשיך בקצב הצמיחה של השנים האחרונות. היצוא צריך להפוך למרכיב דומיננטי, ובניגוד לתדיראן של עד שנת 95' הכוונה בעיקר ליצוא אזרחי ולא צבאי".

רכישות הפכו לערוץ צמיחה עיקרי עבור הרבה ענקים ישראלים, גם בקבוצת כור. חברת מכתשים, למשל, שגם היא בבעלות כור, ביצעה בשנה האחרונה שלוש רכישות משמעותיות בדרום אמריקה ובאירופה. עתה נשאר לראות האם היא תצליח לעכל אותן באופן מוצלח.

תדיראן עדיין נמצאת בתחילת התהליך. "רכישות זה המשימה מספר אחת שלנו אחרי שייצבנו בשנים האחרונות את תדיראן. מהזווית שלי תדיראן היום היא חברה יותר ריווחית, יציבה ועם מבנה מותאם לצמיחה".

יש לציין, כי במקביל לרכישות, תדיראן מוכנה להידלל במספר פעילויות. כך היא נמצאת על סף מכירת %26 מחברת תדיראן מוצרי צריכה ליצרנית מזגני האוויר הבינלאומית קורייר. היא גם מנהלת מגעים עם חברה במזרח אסיה, להקמת מיזם משותף בתחום סוללות הליטיום הנטענות. «עמנואל תימור «ישראל זמיר, מנכ"ל תדיראן: "היעד לשנת 2000 הוא מכירות ב-2 מיליארד דולר" «"רכישות הן המשימה מספר אחת שלנו, והן צריכות לתת תוספת של כ-250 מיליון דולר בהכנסות * ב-97' כנראה שעדיין לא נבצע עיסקאות"

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות