ישראל חידשה את מגעיה עם קטאר לרכישת גז טבעי

קטאר תתבקש להגיש לישראל הצעת מחיר מפורטת

ישראל חידשה את מגעיה עם קטאר לרכישת גז טבעי. המגעים מתנהלים ישירות באמצעות יועצו לענייני ערבים של שר התשתיות אריאל שרון, גאלי והבה.

והבה משתתף בוועידת קטאר, ובשוליה צפויות לו פגישות עם בכירים קטארים לקידום שיחות הגז. במסגרת זו, תתבקש קטאר להגיש לישראל הצעת מחיר מפורטת לגבי הגז הטבעי שתמכור. כן תנסה ישראל לקבל הסכמה קטארית לנהל את המו"מ על המחיר מול חברת החשמל הישראלית.

במקביל, נמשכים מגעים בניסיון לבחון אפשרויות לייבוא גז טבעי גם מסעודיה, אולם ללא התקדמות ממשית. במגעים לייבוא גז ממצרים ממתינה ישראל לתשובה מצרית הכוללת הצעת מחיר מפורטת.

קטאר הבהירה, כי היא מעוניינת לחדש את המו"מ על מכירת הגז לישראל. זאת, לאחר שהתברר כי מכירותיה ליפאן ולקוריאה אינן מספיקות לניצול מלוא כמות הגז המופקת.

בוועידה הכלכלית שנערכה לפני שנתיים בעמאן, נחתם מיזכר הבנה בין ממשלת ישראל לחברת אנרון האמריקנית, בדבר מכירת גז טבעי מקטאר לישראל. תוקפו של המיזכר פג מבלי שימומש.

במסגרת הוועידה, צפויה קטאר לחתום על מספר מיזמים משותפים עם חברות אמריקניות בתחום הכימיקלים ולהקמת מרכז רפואי. קטאר מציעה לחברות אנרגיה זרות להשתלב בתעשייה הפטרוכימית המתוכננת לקום ליד פרוייקט הפקת הגז הטבעי בראס לפאן, בהיקף כולל של 10 מיליארד דולר. «מאת אורה קורן «ישראל חידשה את מגעיה עם קטאר לרכישת גז טבעי «קטאר תתבקש להגיש לישראל הצעת מחיר מפורטת