כ-%5 ממניות ממן החליפו ידיים; הערכות: הרוכשת חברת כנפיים

בשורה של עיסקאות שנערכו אתמול (ג') מחוץ לבורסה נרכשו מניות ממן בהיקף של %5.1 מההון ובתמורה כוללת של 13.8 מיליון שקל. הרוכשת בעיסקה הינה ככל הנראה חברת כנפיים, בעלת השליטה בארקיע. כנפיים רכשה לפני כשלושה שבועות %20 ממניות ממן מקבוצת לידן. המחיר בעיסקה נע בין 7.7-7.5 שקל למניה לעומת מחיר של 7.3 שקל בו נסחרת המניה בבורסה.

בעלת המניות הגדולה בממן היא קבוצת תעבורה המחזיקה ב-%34, חלק באופן ישיר וחלק באופן עקיף דרך סקוריטס. בעלת המניות השניה בגודלה הינה תש"ת, חברה בת של אל-על, המחזיקה ב-%26. אל-על היא גם הלקוח העיקרי של ממן. לתש"ת ולסקוריטס הסכם שליטה על ממן שיהיה תקף עד ספטמבר 97'.

ייתכן שהרכישה הנוכחית נועדה לחזק את מעמדה של ארקיע, כנגד אל-על. על אף שאל-על הינה לקוח עיקרי, היא תלוייה בממן באופן מעשי מאחר ולממן זכיון בלעדי להפעלת מטולי המטען בשדות התעופה לתקופה ארוכה. ייתכן שארקיע מעוניינת לבצר את מעמדה לקראת פתיחת הסכם השליטה ורוצה להבטיח את מקומה בגרעין השליטה בממן. יו"ר תש"ת מרדכי קריינר אמר היום כי הוא אינו רואה בעיה ברכישות האחרונות של כנפיים. "אני לא רואה פה ניגוד אינטרסים ולא חושב שזה מכוון נגדנו. לנו ולשותפים החדשים יש אותה אסטרטגיה. אנו רק רוצים שממן תהיה רווחית. התעריפים שלנו נקבעים על ידי הממשלה ולבעל הבית נותר רק לתפעל את העסק בצורה יעילה. אני בטוח שזה מה שהחבר'ה החדשים רוצים."

עד סגירת הגיליון לא ניתן מכנפיים אישור לרכישת המניות. «מירב ארלוזורוב ועמי גינזבורג «כ-%5 ממניות ממן החליפו ידיים; הערכות: הרוכשת חברת כנפיים «