כלל סחר מתכוונת למכור את חלקה ברשת הסופרמרקטים קו-אופ צפון/היפרשוק

המכירה - לאחר פרסום מיכרז * טורבוביץ אישר את מכירת רשת המזון של השקם לשופרסל

חברת כלל סחר מתכוונת למכור את חלקה (%25) בקו-אופ צפון/היפרשוק, ולכן לא התנגדה לסעיף המתייחס לעניין זה, בהחלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים לאשר את מכירת רשת המזון של השקם לשופרסל. כך מסרו ל"גלובס" גורמים המקורבים למו"מ על המכירה. יו"ר השופרסל, ליאון רקנאטי, מסר ל"גלובס", כי המכירה תתבצע במיכרז.

מכירת רשת המזון של השקם לשופרסל אושרה שלשום (ו') ע"י הממונה על ההגבלים, יורם טורבוביץ. המיזוג אושר לאחר שרשתות מזון קטנות יותר, דוגמת קואופ צפון/היפרשוק, לא יכלו לשלם את הסכומים שדרשה השקם, ולאחר שהוחלט, כי רשת המזון של השקם לא תוכל להמשיך ולהתקיים בשל הפסדיה והתחרות הגוברת בשוק. שופרסל שילמה עבור הרשת 77 מיליון דולר.

במסגרת התנאים המגבילים, חוייבה שופרסל לקבוע בחנויות שיועברו לרשותה באשדוד, ערד, קרית ראשון, בת-ים וחצור הגלילית, מחירים שלא יעלו על המחירון האפקטיבי הנמוך ביותר, הנהוג באותה עת בחנות השופרסל המקבילה מסוגה.

כן חוייבה שופרסל שלא לנצל מעמדה לרעה ביחסיה עם הספקים, לדאוג לכך שהדירקטורים ברשת קו-אופ צפון/היפרשוק לא יימצאו במצב של חשש לניגוד עניינים מסחרי עם פעילות שופרסל, ולהימנע מסחבת במקרה שלפנעית ספק לבוררות בשל סכסוך.

סגן נשיא שופרסל, יעקב גינצבורג, אמר היום (א') ל"גלובס", כי רכישת רשת המזון של השקם היא הקדמת גידולה של שופרסל בשנה. לדבריו, הגודל שיושג בעקבות הרכישה תוכנן להיות הגודל אליו הרשת בשנה הקרובה, והמיקומים של סניפי השקם במקומות כמו קרית שמונה, חצור הגלילית, דימונה ואחרים, התאימו לתכניות הפיתוח של השופרסל.

גינצבורג הוסיף: "הממונה עשה תפקידו כהלכה, בכך שהגן על הצרכנים בהגדרת פורמטים מתאימים לאזורים מסויימים, בהם לשופרסל היתה לכאורה שליטה, ובנה מערכת בוררות למניעת סחבת מהספקים".

גינצבורג אמר, כי אין בכוונת שופרסל להפעיל לחץ על הספקים בנושא תשלומים מוגדלים לכניסה למדפים ועמלות. גינצבורג אמר: "שופרסל תמשיך לנהל את המו"מ עם ספקים באותה רוח של 'כולם מרוצים'. לא נשנה את המדיניות שלנו בעקבות רכישת רשת המזון של השקם, אולם בפירוש ננצל את התחרות בין הרשתות, היבואנים והספקים בצורה הוגנת". «מאת זהבה דברת «כלל סחר מתכוונת למכור את חלקה ברשת הסופרמרקטים קו-אופ צפון/היפרשוק «המכירה - לאחר פרסום מיכרז * טורבוביץ אישר את מכירת רשת המזון של השקם לשופרסל