כרטיסי חינם לפסטיבל ערד יוגרלו בין רוכשי הכרטיסים בשנת 1995

במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית בעקבות האסון בפסטיבל

נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, השופט אפרים לרון, נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה, במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד עיריית ערד ועמותת פסטיבל ערד, על ידי הגר אלימלך והנער אדם פלד. באותו אירוע, לפני כשנתיים וחצי, בהופעתה של להקת משינה, נהרגו שתי נערות ונער אחד.

התובעים הגישו את התביעה וביקשו להכיר בה כתביעה ייצוגית, בטענה, כי הם מייצגים 250 אלף צופים שהגיעו לפסטיבל ערד ב-1995. התובעים טענו, כי עיריית ערד ועמותת הפסטיבל גרמו ברשלנות ובחוסר אחריות למותם של הנערים. התובעים דרשו לפצות את כל באי הפסטיבל על עוגמת הנפש וביטולם של חלק מן המופעים.

במהלך שנה וחצי של דיונים קיימו הצדדים מו"מ ממושך, ובסופו הושגה פשרה. על פי ההסכם, כל באי הפסטיבל, וכן כל מי שהיה נוכח בערד בעת הפסטיבל, יהיה זכאי להשתתף בהגרלה, שבמסגרתה יוגרלו 7,500 כרטיסי חינם למופעים בפסטיבל ערד בשנה הבאה.

הנתבעות יוציאו את הכרטיסים להגרלה באופן יחסי לכל המופעים שייערכו בשנה הבאה. אם לא יתקיים פסטיבל ערד בשנה הבאה, יקיימו העירייה והעמותה הופעה של אמן או להקה מוכרים, וכל הכרטיסים יהיו בחינם.

לרון מינה את עו"ד גיל פלד כמפקח על ביצוע ההסדר. כמו כן חייב השופט את הנתבעות לשלם לשני מגישי התביעה כ-25 אלף דולר בשקלים, כהוצאות משפט, וכן הוצאות משפט בסכום דומה ומע"מ לעו"ד פלד, שהוא אביו של אחד ההרוגים באסון הפסטיבל. «מאת גדי גולן «כרטיסי חינם לפסטיבל ערד יוגרלו בין רוכשי הכרטיסים בשנת 1995 «במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית בעקבות האסון בפסטיבל