לור"ם תבצע פינוי ובינוי שכונת הרכבת בתקציב של 85 מיליון שקל

הדיירים יקבלו, לראשונה, בתים חלופיים בשכונה המחודשת

לור"ם תבצע את עבודות הפינוי והבינוי של שכונת הרכבת בלוד. ועדת המיכרזים של משרד השיכון אישרה השבוע את טיוטת ההסכם, האמור להיחתם בימים הקרובים. תקציב הפרוייקט נאמד ב-85 מיליון שקל. לא פורסם מיכרז לביצוע הפרוייקט.

שכונת הרכבת היא שכונת מצוקה, ובה 267 בתי אב המועמדים לפינוי. זאת הפעם הראשונה בה המדינה מחליטה על ביצוע פרוייקט של פינוי ובינוי, בו הדיירים המפונים מקבלים בית חלופי מהמדינה, בשכונה המחודשת. בדרך כלל מציעה המדינה מגרשים ודמי פינוי, או אחת משתי האפשרויות.

עלות התכנון מחדש של שכונת הרכבת מסתכמת בכ-2.5 מיליון שקל.

גורמים בענף הבנייה הביעו היום (ג') תמיהה על ההסכם, לנוכח תוכניות הממשלה להפריט את חברת לור"ם. מנכ"ל משרד השיכון, מאיר גרינברג, אמר בתגובה: "לור"ם טרם הופרטה. תפקיד משרד השיכון הוא לדאוג לפינוי שכונת המצוקה, ויפה שעה אחת קודם".

ההסכם מאפשר את הפסקת העבודה של לור"ם בפרוייקט זה, במקרה שיוחלט על כך על ידי גוף ממשלתי כלשהו. עוד נקבע כי בכל מקרה לור"ם לא תוכל לתבוע את משרד השיכון אם תופסק עבודתה בפרוייקט. לור"ם תחוייב להעביר למשרד השיכון את כל הנתונים והמסמכים, במקרה של הפסקת עבודתה בפרוייקט.

על פי ההסכם יהיה תקציב הפינויים והבינוי תקציב סגור. הדיירים יקבלו את הבתים החליפיים, כאשר מחיר המגרש יעמוד על %11 מערכו. תקציב הבנייה ימומן על ידי משרד השיכון. בניית הבתים תחולק לחטיבות של 50 יחידות דיור, ב-5 שלבים. לור"ם תתחייב למסור את הבתים בפרק זמן של 20 חודשים, מיום ההרשאה לביצוע הבנייה. «מאת נעה ווסרמן «לור"ם תבצע פינוי ובינוי שכונת הרכבת בתקציב של 85 מיליון שקל «הדיירים יקבלו, לראשונה, בתים חלופיים בשכונה המחודשת